שטרק בפנייה ל-EMTA: לבחון הישגי חברת נמל אשדוד בראייה של שנה שלמה

יו"ר חברת נמל אשדוד קראה למנהל קונפרנס EMTA שלא לחזור בו מהודעתו על העמדת היטל הצפיפות בנמל ל- 0%. זאת בעקבות הודעתו מהחודש שעבר על בחינת ביצועי הנמלים לאור הצפיפות. שטרק ציינה שגם בחודש מרץ חל שיפור משמעותי זמני ההמתנה והשהייה


00:00 ,01.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר חברת נמל אשדוד קראה למנהל קונפרנס EMTA שלא לחזור בו מהודעתו על העמדת היטל הצפיפות בנמל ל- 0%. זאת בעקבות הודעתו מהחודש שעבר על בחינת ביצועי הנמלים לאור הצפיפות. שטרק ציינה שגם בחודש מרץ חל שיפור משמעותי זמני ההמתנה והשהייה
 
יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, פנתה לפיטר וובר, מנהל קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA), על מנת שלא יחזור בו מהודעתו על העמדת היטל הצפיפות בנמל אשדוד לרמה של 0%, החל מה-15 בינואר 2006.
 
כזכור, שיגר וובר, ב-10 לאפריל, ממש לפני כניסת חג הפסח, מכתבים לגד שפר, יו"ר איגוד המשמשים בהובלה ימית, לעמוס עוזני, מנכ"ל נמל חיפה, ולאיריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, בו הוא מתריע שבמידה ובשלושים הימים הקרובים (כלומר, עד 10 במאי) לא יחול שיפור משמעותי בביצועי הנמלים, לא תיוותר בידי חברי הקונפרנס שום ברירה זולת הטלת היטל צפיפות.
 
ליו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, כתב וובר שתקופה קצרה לאחר שהופחת היטל הצפיפות ל-0%, תקופה שבמהלכה התנהלה עבודה תקינה בנמל, חברי הקונפרנס הביעו את אכזבתם נוכח ההתדרדרות החמורה בפעילות התפעולית מרגע כניסת האונייה וקשירתה ועד לרגע יציאתה. לטענת וובר, הסיבה לכך לא נעוצה בצורך להמתין לרציף פנוי אלא בתפוקות נמוכות מרגע שהאנייה נקשרה לרציף. "המחסור החמור והמתמשך בציוד ובכוח אדם גורם להארכה שאינה מתקבלת על הדעת בשהות של האנייה בנמל וכתוצאה מכך לתוספת בעלויות התפעוליות לחברות הספנות", כתב וובר.
 
וובר הדגיש במכתבו שמדובר באזהרה ראשונית ושבמהלך 30 הימים הקרובים (עד ה-10 במאי) הם יעקבו אחר תפוקות נמלי חיפה ואשדוד, כמו גם ביצועיהם. במידה ולא יחול שיפור משמעותי, כתב וובר, יאלצו חברי הקונפרנס לגבות היטל צפיפות בחיפה ו/או באשדוד על מנת לפצות על הנזק הכספי שנגרם להם.

כאמור, שטרק שיגרה בימים אלו מכתב להנהלת הקונפרנס. במכתבה ציינה שטרק שמנתוני חברת נמל אשדוד עולה כי החברה הציגה שיפור משמעותי גם במהלך חודש מרץ בזמני ההמתנה והשהייה.
 
לדברי שטרק, "ביטולו של היטל הצפיפות הוא אחד מההישגים החשובים של חברת נמל אשדוד בשנה האחרונה מאז הרפורמה יצאה לדרך. ביטול ההיטל משקף את ההישגים של הנמל בשיפור משמעותי של השירות ללקוח, הן בשיפור זמני ההמתנה בכניסה לעגינה בנמל והן בזמני השהייה. לפי הערכות, ביטול ההיטל חוסך למשתמשים בהובלה ימית מעל 100 מיליון ש"ח בשנה".
 
שטרק אמרה כי יש לראות את הישגי חברת נמל אשדוד בראייה של שנה שלמה. "הנהלת הנמל פועלת על מנת להגיע לפתרונות עם העובדים בכדי להבטיח את השקט התעשייתי, שיוביל להמשך הפעילות השוטפת של הנמל לטובת הלקוחות".
 
במכתבה לפיטר וובר ציינה שטרק כי הנהלת חברת נמל אשדוד פעלה במלוא המרץ על מנת להביא לשיפור השירות, ובכלל זה קיצור זמני המתנה ושהייה אשר קוצרו באופן משמעותי. זמני השהייה בממוצע בשנת 2005 קוצרו ב-25% בהשוואה לשנת 2004. כמו כן, ברבעון הראשון של 2006 קוצר זמן ההמתנה הממוצע ב-17.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בהשוואה בין חודש מרץ 2006 לבין חודש מרץ 2005 קוצר זמן השהייה הממוצע ב-16.5%.
 
היא ציינה שקוצרו זמני ההמתנה התפעוליים ב-65% בממוצע ברבעון הראשון של שנת 2006 בהשוואה לרבעון הראשון בשנה הקודמת. לטענתה, בהשוואה בין חודש מרץ 2006 לבין חודש מרץ 2005 קוצר זמן ההמתנה התפעולי הממוצע ב-58%.