שוקי סגיס: "השבתת הנמל היא שביתה פראית ובלתי חוקית"

הנהלת הנמל קוראת לעובדים לשוב מיד לעבודה תקינה. סגיס: העילה המיידית לשביתה היא זימון עובדים לבירור משמעתי לאחר שגרמו לשיבושים בעבודה בשבועות האחרונים


00:00 ,08.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת הנמל קוראת לעובדים לשוב מיד לעבודה תקינה. סגיס: העילה המיידית לשביתה היא זימון עובדים לבירור משמעתי לאחר שגרמו לשיבושים בעבודה בשבועות האחרונים


"השבתת נמל אשדוד הבוקר על ידי העובדים מהווה שביתה פראית ובלתי חוקית, ומהווה הפרה של השקט התעשייתי שהינו בבסיס להסכם הרפורמה בנמלים עליו חתמו העובדים וההסתדרות", כך אומר הבוקר מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס.
 
הדברים נאמרו לאחר שהבוקר פתחו עובדי התפעול של חברת נמל אשדוד בשביתה חלקית ששיבשה את מערך הפריקה והטעינה של המכולות בנמל.
 
לדברי סגיס, יש לגנות בכל תוקף את השביתה אשר פוגעת בלקוחות הנמל ועלולה למחוק ביום אחד את ההישגים המשמעותיים שהושגו לטובת העובדים ולקוחות הנמל. בין היתר מדובר בביטול היטל הצפיפות שחסך כ-100 מיליון ₪ ליבואנים וליצואנים, וקיצור זמני המתנה בלמעלה מ50%. לדברי סגיס, מדובר בניסיון של שני חברי ועד תפעול לפתוח את הסכמי העבודה, בניגוד לסיכומים שהיו חלק מהסכם הרפורמה בין המדינה וההסתדרות. 
 
לטענת סגיס, העילה המיידית לשביתה היא זימון עובדים לבירור משמעתי, לאחר שגרמו לשיבושים בעבודה במהלך השבועיים האחרונים. הוא ציין שהנהלת הנמל החליטה שלא לעבור לסדר היום בנושא זאת לאחר שבאחרונה נעשו 6 הפרות משמעת קשות ע"י העובדים באופן חד צדדי ומבלי שנעשה דבר מצד ההנהלה הסותר את הסכמי העבודה בנמל.
 
"הנהלת הנמל הודיעה כי היא נחושה למצות את תהליך הבירור ולא תיתן יד ל'תהליכים' שאפיינו את יחסי העבודה טרם הרפורמה. כמו כן, תנקוט בכל אמצעי בכדי להעניק שירות נאות ללקוחות ולמען העובדים", אמר.
 
לדבריו, הנהלת הנמל פועלת מאז הבוקר יחד עם התאחדות התעשיינים וההסתדרות כדי לסיים את ההשבתה ולהשיב את עובדי התפעול מיידית לעבודה.
 
"מאז יישום הרפורמה בנמלים, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר של שנה שעברה, הציגה חברת נמל אשדוד הישגים משמעותיים רבים, בהם פריצה לשווקים חדשים, שילוב נמל אשדוד בקווי סחר בינלאומיים, יצירת תדמית חיובית עסקית ותחרותית לנמל אשדוד. פעולה זו פוגעת באופן משמעותי בהישגים אלה".
 
כזכור, על פי ההסכמים שנחתמו לפני כניסת הרפורמה לתוקף התחייבו עובדי הנמל ל'שקט תעשייתי' לתקופה של חמש שנים, כלומר עד שנת 2010. השיבושים של הימים האחרונים הם הפרה בוטה של ההסכמים מצד עובדי הנמל. חלקה של ההסתדרות בשיבושים עדיין אינו ברור, אך התמונה תתבהר בהמשך.
 
בדקות האחרונות נודע לנו כי ככל הנראה לקראת משמרת ב', בין השעות 3 ל-4 אחה"צ, יחזרו העובדים לעבודה. עוד על השביתה ר' ידיעה נפרדת.