"שדולת הספנות בישראל יצאה לדרך"

ח"כ איתן כבל, יו"ר השדולה: "בכוונתי להוביל פעילות פרלמנטרית ענפה לטובת ביסוס הכלכלה הישראלית". אתמול נערכה ישיבה ראשונה של שדולת הספנות בכנסת בהשתתפות פורום ראשי הוועדות של לשכת הספנות וח"כים


00:00 ,02.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ח"כ איתן כבל, יו"ר השדולה: "בכוונתי להוביל פעילות פרלמנטרית ענפה לטובת ביסוס הכלכלה הישראלית". אתמול נערכה ישיבה ראשונה של שדולת הספנות בכנסת בהשתתפות פורום ראשי הוועדות של לשכת הספנות וח"כים
 
אמש נערכה ישיבה ראשונה של שדולת הספנות בישראל אליה הגיעו מספר חברים חדשים, זאת לאחר כינונה מחדש לאחר הבחירות האחרונות.
 
השדולה כוללת כיום את חברי הכנסת איתן כבל המכהן כיו"ר השדולה, אברהם מיכאלי, יריב לוין, שי חרמש ופאינה קירשנבאום. בישיבה שהתקיימה לאחרונה ברמת גן נכחו נציגי הלשכה: ראובן צוק המכהן כנשיא לשכת הספנות הישראלית, שי באב"ד, המכהן סגן נשיא לשכת הספנות וכן אנשי הספנות יוני איזקוב, מנכ"ל ודוד קסטל. בעבר כיהן משה כחלון כיו"ר השדולה וזאת עד למינויו כשר התקשורת.
 
הדיון כלל סקירה של נציגי הלשכה אודות הספנות בישראל, בהתייחס למצב העולמי הנוכחי כמו גם הנושאים המרכזיים בהם מטפלת לשכת הספנות.
 
ח"כ מיכאלי ציין כי לאור הנתונים המצביעים כי למעלה מ-99% מכלל המסחר לישראל וממנה מתקיים באמצעות תובלה ימית, "אך הגיוני וראוי הוא כי ממשלת ישראל והוועדות הרלוונטיות בכנסת ייתנו את הדעת לטובת מתן פתרונות בתחום התשתיות הימיות, ואף אם כרגע הפעילות הימית הצטמצמה אין לשקוט, ויש ליישם תוכניות פיתוח ארוכות טווח שיאפשרו לישראל תנועה ימית שוטפת".
 
ח"כ חרמש אמר כי יש לוודא כי תהליך הפרטת הנמלים עליו הוחלט ייצא לפועל באופן בו תגבר התחרות בין הנמלים. "תחרות זו תייעל את השירותים ללקוחות הנמלים ותסייע לייעל מערכות חשובות שונות, הפרטה זאת חייבת לקחת בחשבון את העובדים באופן בו יתקיים איזון בין צרכי הצדדים".
 
יו"ר השדולה, ח"כ כבל ציין כי "אנו מתכוננים לאפשר לכל גורמי הים להביע דעתם ולקוראים להם לסייע לביסוס הספנות בישראל בקרב כל גורמי הרגולציה, הממשלה, האוצר, התחבורה, ועדות הכנסת והח"כים כולם. אני שמח על המשימה אותה לקחנו על עצמנו ומודע לכך שהצלחת השדולה תסייע במישרין לכלכלה הישראלית כולה".
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, ציין כי "אנו שמחים לראות כי צוות נכבד מקרב חברי הכנסת רואה בחיזוק הספנות בישראל צורך חיוני, אנו בטוחים כי פעילות השדולה תסייע לכל חברי קהיליית הים המסחרית בישראל".
 
בשיחה עם מערכת PORT2PORT ציין צוק כי חברי השדולה יפעלו לטובת מטרות הספנות הישראלית שהם פיתוח התשתיות, הרפורמה בתעריפים ומטרות נוספות. "אני תולה בשדולה הרבה תקוות. הגיע הזמן שלמגזר עם השפעה כל כך מהותית על הכלכלה הישראלית יהיה גם צינור בלתי אמצעי למקבלי ההחלטות. אני מקווה שבאמצעות השדולה נתקרב לציבור ואל חברי הכנסת". 
 
בתמונה מימין: דוד קסטל, יוני איזקוב, ח"כ איתן כבל, שי באב"ד, ח"כ שי חרמש, ראובן צוק, ח"כ אברהם מיכאלי