רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים מבקשות לקיים דיון דחוף בביה"ד הארצי נוכח עיצומי הנמלים

בבקשה נכתב : "לנוכח הנזקים המצטברים במהירות בנמלים, מבקשות רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים לקבוע דיון דחוף ביותר כבר היום, 21 לאפריל, על מנת להביא להפסקתם המיידית של העיצומים הפראיים הללו"


00:00 ,21.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בבקשה נכתב : "לנוכח הנזקים המצטברים במהירות בנמלים, מבקשות רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים לקבוע דיון דחוף ביותר כבר היום, 21 לאפריל, על מנת להביא להפסקתם המיידית של העיצומים הפראיים הללו"

רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים פנו אתמול אל ביה"ד הארצי לעבודה לקיים דיון דחוף עכב העיצומים שבהם נוקטים עובדי הנמלים. בבקשה צויין כי ביום 18.4.2004 התחילו עובדי נמל אשדוד לנקוט בעיצומים, ללא כל התראה מראש, וחבריהם מנמל חיפה הצטרפו אליהם ביום 19.4.2004. העיצומים מתבטאים בסירוב לבצע עבודה בשעות נוספות, עבודה המתבצעת כדבר שבשגרה יום-יום.

עוד צויין כי בשל העיצומים לא ניתן לפתוח צוותי עבודה שהעובדים ששובצו אליהם היו אמורים לעבוד בשעות נוספות. כתוצאה מכך, נכון לאתמול, לא נפתחו מאז פרוץ העיצומים בנמל אשדוד 21 צוותי עבודה (מתוך 104 צוותים שהיו מתוכננים לעבוד) ובנמל חיפה (שם התחילו העיצומים מאוחר יותר) לא עבדו 6 צוותים מתוך 47 מתוכננים.

התוצאה היא שמצטבר צוואר בקבוק של אוניות האמורות להיכנס ולצאת את שערי הנמלים, דבר שיגרום בקרוב מאוד לתורים ארוכים בנמלים, ולמחזות הקשים מהעבר של אוניות הממתינות ימים שלמים, על צוותיהן, תוך גרימת נזק עתק למשתמשים בשירותי הנמלים, נכתב בבקשה.

"שוב מתרצים העובדים את העיצומים בתירוצים שונים ומשונים ובאמתלות שווא, כולן עורבא פרח, והכל כדי להימנע מלשאת ולתת על השינויים המבניים בנמלים. אין מנוס מהמסקנה כי עובדי הנמלים גמרו אומר לסכל ולקעקע את המשא ומתן, על מנת שלעולם לא יחול שינוי מבני כלשהו בנמלים, ואין הם בוחלים בשום תירוץ ובשום צעד כוחני כדי להגשים מטרה זו".

"ככל הידוע לרשות הנמלים, העיצומים פרצו בניגוד לדעתה של ההסתדרות הכללית ומדובר אפוא בשביתה פראית, המתקיימת תוך ביזוי שלטון החוק וצווי בתי הדין הנכבד. למרות זאת אין ההסתדרות מפעילה את מרותה על וועדי העובדים, כנדרש בנסיבות אלה, וזאת חרף פניות שנעשו אליה, בעל פה ובכתב הן על ידי רשות הנמלים והן על ידי התאחדות התעשיינים. יצוין כי וועדי העובדים אף אינם מתייצבים לישיבות המשא ומתן, ואלה מתקיימות אך ורק עם נציגי ההסתדרות".

על כן, לנוכח הנזקים המצטברים במהירות בנמלים, מבקשות רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים לקבוע דיון דחוף ביותר כבר היום, 21 לאפריל, "על מנת להביא להפסקתם המיידית של העיצומים הפראיים הללו".