רשות הנמלים: היחלשות הממשלה תוביל לטרפוד הרפורמה

התפטרות בנימין נתניהו ממשרד האוצר תפגע ברפורמה בנמלים, במיוחד אם בעקבות ההתפטרות תיכנס מפלגת העבודה לממשלה - כך העריכו אתמול ברשות הנמלים ובהסתדרות. לדבריהם, ההתפטרות תביא להכנסת שינויים ברפורמה או לדחייה שלה לתקופה ארוכה


00:00 ,28.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התפטרות בנימין נתניהו ממשרד האוצר תפגע ברפורמה בנמלים, במיוחד אם בעקבות ההתפטרות תיכנס מפלגת העבודה לממשלה - כך העריכו אתמול ברשות הנמלים ובהסתדרות. לדבריהם, ההתפטרות תביא להכנסת שינויים ברפורמה או לדחייה שלה לתקופה ארוכה.

מקורות בהסתדרות ובוועדי העובדים אמרו אתמול כי יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, כבר התבטא נגד חלקים מהרפורמה בנמלים ובעיקר נגד הקמת החברה לניהול נכסי הנמלים, שתספח אליה את נכסי הנמלים ותחליף את רשות הנמלים.

חוק הנמלים החדש כולל בתוכו הפיכת כל אחד מנמלי הים לחברה ממשלתית והקמת חברה לניהול נכסי הנמלים. במקביל, קובע החוק שתבוטל רשות הנמלים. לאחר שתי דחיות אמור החוק החדש להיכנס לתוקף ב-19 בפברואר 2005. החוק התקבל חרף התנגדות ההסתדרות וועדי העובדים בנמלים, החוששים כי מעמדם התעסוקתי של העובדים וכוחם של הוועדים ייפגעו עקב הרפורמה.

בכירים ברשות הנמלים אמרו אתמול כי ועדי העובדים בנמלים יזהו חולשה מצד הריבון ובינואר הקרוב, סמוך לכניסתו לתוקף של חוק הנמלים החדש, יכריזו על שביתה גדולה וממושכת שתשתק את הטעינה והפריקה במטרה להביא לטרפודו.