רשות הנמלים: ההסתדרות משתמשת לרעה בביה"ד כדי למנוע המכרז באשדוד

רשות הנמלים מבקשת לחייב את ההסתדרות בהוצאות לדוגמה, בטענה כי היא נוקטת בהליכי סרק ומשתמשת לרעה בהליכי משפט במטרה לבטל מכרז למנהלי עבודה בנמל אשדוד


00:00 ,28.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
טוענת כי כי ועד עובדי הנמל מעלה טענות סרק נגד המכרז ויש לדחות בקשתו לצו נגד המכרז
 
רשות הנמלים מבקשת לחייב את ההסתדרות בהוצאות לדוגמה, בטענה כי היא נוקטת בהליכי סרק ומשתמשת לרעה בהליכי משפט במטרה לבטל מכרז למנהלי עבודה בנמל אשדוד.

הרשות טוענת, באמצעות עוה"ד יעקב מלישקביץ ונעמה בן-ישי, כי ועד הנמל, מתוך אינטרס אישי לקדם את אנשי שלומם למשרות אלה תוך רמיסת העקרונות הבסיסיים של שוויון הזדמנויות בעבודה, לא בוחל בהגשת הליך מדומה לבית דין. לטענתה, ההליך כולל טענות סרק, שמעולם לא נטענו בעת קיום הליכי המכרז.

הרשות עוד טוענת, כי הוועד לא בחל בהשבתת העבודה בנמל אשדוד, תוך גרימת נזקים אדירים למשתמשים בשירותי הנמל. הרשות טוענת, כי הוועד סילף ועיוות באופן קשה את כל ההליכים הנוגעים למכרז לאיוש מנהלי עבודה בנמל אשדוד.

על מנת להשלים את המחסור בכוח אדם בסקטור מנהלי העבודה בנמל אשדוד פירסמה רשות הנמלים מכרז לאיוש המשרות. לטענת הרשות, מרגע פרסום המכרז נתקלה בהתנגדויות העובדים המייצגים את סקטור הציוד המכני ואת סקטור מנהלי העבודה.

לטענתה, העובדים העדיפו לשמור את מצבת כוח האדם החסרה כיום, כיוון שהיא מאפשרת להם לעבוד שעות נוספות וכך להשתכר משכורות עתק.

הרשות טוענת, כי הוועד אינו מעוניין במכרז שווה לכל נפש, אלא מעוניין בקידום אנשי שלומם למשרות הנחשקות, מבלי שיש לאותם אנשים את הכישורים הנדרשים. וזאת, מתוך החשש שמא שיבוץ מנהלי עבודה חדשים ידללו את כוחם של חברי הוועד הנוכחי בקרב ציבור העובדים הקיים.

ועד העובדים, לטענת הרשות, החל במסע של סיכול שיטתי, קבוע ומתוכנן היטב נגד הליך המכרזים, עד כדי הגשת בקשת הסרק לבית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע. וזאת, בניסיון נוסף לעכב את פתיחתו של קורס מנהלי העבודה.

הרשות טוענת, כי כל טענות הוועד הם טענות סרק בדיוניות, שמועלות עתה בדיעבד כדי לסכל ולשבש את המכרז. כך למשל, הטענה כאילו חבר הוועדה מטעם העובדים, אמיל חסן, לא היה יכול לעיין בתיקים של המועמדים היא טענה שקרית.

הרשות טוענת, כי חסן עיין בתיקים לאורך כל הראיונות. חסן, לדעת הרשות, היה השותף פעיל וחיווה את דעתו על כל אחד מהמועמדים.

רשות הנמלים טוענת, כי בקשת העובדים להוציא צו מניעה שיאסור עליה לפתוח את קורס מנהלי העבודה נגועה בחוסר תום לב ובחוסר ניקיון כפיים מהותי.

הרשות כאמור מבקשת לדחות את הבקשה ולחייב את ההסתדרות בהוצאות לדוגמה. (ס.ק 1062/04).