רשות הנמלים דורשת דיון בביה"ד הארצי לעבודה לאור תפוקות נמוכות בנמל אשדוד

עפ"י הרשות, רמת התפוקה של עובדי הנמל עומדת על 50%-65% תפוקה ביחס לרמת התפוקה הממוצעת ; דובר ההסתדרות: "לצערנו הצד השני מעכיר את המצב, מתכחש להסכמים ויוזם פרובוקציות"


00:00 ,13.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מרשות הנמלים נמסר כי מאז אתמול, רמת התפוקה של עובדי הנמל עומדת על 50%-65% תפוקה ביחס לרמת התפוקה הממוצעת ; דובר ההסתדרות בתגובה: "אנו מצידנו מנסים להרגיע וליצור אווירה טובה אך לצערנו הצד השני מעכיר את המצב, מתכחש להסכמים ויוזם פרובוקציות"

רשות הנמלים שבה ופנתה הבוקר לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון דחוף ובמסגרתו לחזור ולצוות על איסור שביתה מוחלט ברשות הנמלים לרבות איסור מוחלט על שביתה ו/או שיבושים כלשהם בנמל אשדוד. זאת לאחר שלטענת הרשות במהלך יום אתמול אמנם שבו עובדי התפעול לעבודה, אך עבודתם התאפיינה בתפוקות נמוכות שכלל אינן משביעות רצון.

מרשות הנמלים נמסר כי מאז אתמול, רמת התפוקה של עובדי הנמל עומדת על 50%-65% תפוקה ביחס לרמת התפוקה הממוצעת.

כזכור, ביום חמישי שעבר פתחו עובדי התפעול של נמל אשדוד בעיצומים כתוצאה מכך שהאוצר לא אישר מתן דרגות פרישה לממלאי מקום שתיפקדו במשך שנים רבות כמנהלי עבודה. העיצומים התבטאו בכך שהועדים לא איפשרו לממלאי המקום להמשיך ולתפקד כמנהלי עבודה ובכך נוצר מחסור חמור במנהלי עבודה המועסקים עפ"י תקן, דבר הגרם להאטה מאד משמעותית בעבודת הנמל.

ביום חמישי שעבר קיימה רשות הנמלים, כתגובה לצעדים שנקטו העובדים, דיון דחוף ובו הוחלט להגיש בקשה לדיון בביה"ד הארצי לעבודה שבמסגרתו ייאסר בצו להשבית ולקיים עיצומים בנמל. בנוסף הוחלט כי לא ישולם שכר לעובדים הנוקטים בעיצומים. התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר הגישו אף הן בקשה לדיון דחוף בביה"ד לעבודה, אך ביטלו הבקשה לאור הסכמה שהושגה בין עודד טירה ועמיר פרץ שלפיה ישובו עובדי הנמל לעבודה סדירה ומנגד כל המחלוקות ישובו ויעלו במסגרת הדיונים המתקיימים על השינויים המבניים בנמלים.

לעומת זאת, רשות הנמלים לא ביטלה את בקשתה לדיון בביה"ד הארצי ולנוכח מה שהרשות מגדירה כ"תפוקות מועטות שאינן משביעות רצון" הם שבו הבוקר וביקשו לקיים את הדיון בדחיפות. עמוס רון אמר בהתייחסו לנושא העיצומים של עובדי הנמל ציין כי לא יתכן שעובדי נמל אשדוד ינקטו בעיצומים הולכים ומחריפים, באמתלות שונות "שמקורם לדעתי, ברצון להפעיל לחץ על הרשות והממשלה לשיפור עמדות במשא ומתן".

דובר ההסתדרות אומר בתגובה : "אנו עושים מאמצים לגרום לכך שעובדי נמל אשדוד יגדילו את אחוזי התפוקה בעבודה, שעומדת עתה על בין 60%-80%, אך אי אפשר להתעלם מכך שהמוטיבציה שלהם ירודה בגלל פרובוקציות יזומות שהרשות והאוצר יוצרים בכדי לפגוע במשא ומתן. אנו מצידנו מנסים להרגיע וליצור אווירה טובה אך לצערנו הצד השני מעכיר את המצב, מתכחש להסכמים ויוזם פרובוקציות".

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, אמר : "אני לא מתעסק בסטטיסטיקות. העובדים שלי אוכלים מרורים וזוכים להתעללות מצד האוצר. אני דוקא מופתע לטובה נוכח העובדה שלאור מזג האוויר ונוכח העובדה שהעובדים מתוסכלים ופגועים, אנו מגיעים לאחוזי תפוקה גבוהים. אנו מבחינתנו עובדים כרגיל, כולל שעות נוספות, ולא נתנו שום הנחיה אחרת. זה שיש אצל העובדים ירידה במוטיבציה – מה אני אשם ?"

אלון חסן מציין כי למרות הרצון הטוב, לפחות מצד העובדים, לשאת ולתת עם הרשות והאוצר ולמרות ההחלטה להאיץ את המשא ומתן ולערב גורמים מהאוצר ומהתחבורה, כמו יובל רכלבסקי, אורי יוגב ושרון שלום, הוא נדהם לקבל, מיד עם שובו מהדיונים באוצר, מכתב מאיציק בלומנטל, סגן מנהל למינהל בנמל אשדוד, המודיע על ביטול דרגות שכר בגובה של 13% לכ- 10 עובדי נמל. לדבריו, זה מסוג הדברים שמשפיעים לרעה על מוראל העובדים.

במכתב שקיבל אלון חסן נכתב : "בעקבות הבדיקה שנערכה במערכת השכר מתברר כי אכן "הנתינה" של התוספת לעובדים אלו נעשתה שלא עפ"י הסיכומים שהושגו עם ההסתדרות ונציגות העובדים ולפיכך הזכאות לתוספת ניתנה בטעות. לאור הנ"ל ניתנה הנחיה למדור שכר להפסיק לאלתר את תשלום התוספת של 13% לעובדים אלו והודעה על כך ניתנה להם במכתב הסבר המצורף לתשלום השכר".