רכלבסקי קורא להסתדרות להגביר את קצב המו"מ ליישום הרפורמה בנמלים

הממשלה אישרה בשבוע שעבר לדחות את מועד תחילת חוק רשות הספנות והנמלים ב- 90 ימים; רכלבסקי: "והיה ולמרות התנהלותו של המו"מ, לא נצליח להגיע להסכמים מול העובדים, הרי שב- 17.02.2004, רשות הנמלים תפורק לחברות, כמוגדר בחוק"


00:00 ,23.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הממשלה אישרה בשבוע שעבר לדחות את מועד תחילת חוק רשות הספנות והנמלים ב- 90 ימים; רכלבסקי: "והיה ולמרות התנהלותו של המו"מ, לא נצליח האוצר להגיע להסכמים מול העובדים, הרי שב- 17.02.2004, רשות הנמלים תפורק לחברות, כמוגדר בחוק"

הממשלה אישרה בשבוע שעבר (14.11) לדחות את מועד תחילת חוק רשות הספנות והנמלים ב- 90 ימים, כמתאפשר בחוק, כשבמהלכם תמשיך ותדון המדינה מול העובדים בתנאי העסקתם. החוק צפוי להכנס לתוקפו ב- 17 בפברואר 2005.

מהאוצר צוין כי מלכתחילה החוק נבנה כך שלאחר החקיקה בכנסת יוקצו מספר חודשים במהלכם יתקיים מו"מ על הסעיף הנוגע לתנאי העובדים. במקביל נקבע בחוק כי נושא התחרות ונושא מבנה הנמלים לא יפתח לדיון.

מהאוצר נמסר כי במהלך החודשים האחרונים התקיימה שורה ארוכה של פגישות בין נציגי המדינה ונציגי העובדים וההסתדרות. כן נקבעו פגישות נוספות לחודשים נובמבר ודצמבר בהם יתקיים המו"מ במערך של חמש צוותי עבודה: צוות פנסיה, תנאי פרישה, הסכמי מעבר, איתנות פיננסית, שינויים מבניים.

כזכור, במסגרת סיכום העקרונות שנחתם בין המדינה וההסתדרות באוגוסט האחרון, ושקיבל תוקף של החלטה על-ידי בית הדין הארצי לעבודה, סוכם כי הממשלה לא תקדים את פעילות חברות הנמל והעברת העובדים בתוך 120 יום מפרסום החוק, במהלך תקופת המשא ומתן ישמר שקט תעשייתי, בתום 7 חודשים או קודם לכן החוק יכנס לתוקפו והרשות תפורק לחברות נמלים נפרדות שיתחרו בניהם, כמוגדר בחוק ובנוסף, במקביל למו"מ אין כל מניעה שהמדינה תערך ליישום החוק.

יובל רכלבסקי, הממונה על השכר אמר כי "מאז חקיקתו של החוק, מזה מספר חודשים, אנו מנהלים מו"מ מול נציגי העובדים וההסתדרות ליישום הרפורמה בנמלים ולגיבוש הסכמי העבודה הקיבוציים עם ההסתדרות. הכוונה היא להגיע בהסכמת העובדים להסכמים שיעגנו בין השאר הסדרי פרישה, ביטחון סוציאלי וייצוב מערכת יחסי העבודה בחברות הנמל החדשות".

"אני קורא להסתדרות להגביר את קצב המו"מ ליישום הרפורמה בנמלים", אמר רכלבסקי והוסיף כי עם זאת, והיה ולמרות התנהלותו של המו"מ, לא יצליח האוצר להגיע להסכמים מול העובדים, הרי שב- 17.02.2004, רשות הנמלים תפורק לחברות, כמוגדר בחוק.