ראשי המשתמשים לשר התחבורה: להכין תוכנית מגירה לשביתות בנמלים

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגי המשתמשים בהובלה ימית לבין שר התחבורה ישראל כ"ץ הציגו המשתמשים כמה מהבעיות המרכזיות על סדר היום וביקשו לא להתמודד עם שביתות בדרך של "כיבוי שריפות"


00:00 ,09.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין נציגי המשתמשים בהובלה ימית לבין שר התחבורה ישראל כ"ץ הציגו המשתמשים כמה מהבעיות המרכזיות על סדר היום וביקשו לא להתמודד עם שביתות בדרך של "כיבוי שריפות"
 
נשיא איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, ביקש בפגישה עם שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להכין תוכנית מגירה לאפשרויות של שביתות בנמלים, ולא להתמודד עם שביתות כאלה בדרך של כיבוי שריפות, כפי שהיה עד עתה – דרך שנכשלה. שפר הדגיש כי הכנת תוכנית מגירה כזו חשובה במיוחד עתה, כאשר הממשלה החדשה תומכת בהמשך הרפורמות בנמלים ובקידום הפרטת הנמלים.
 
נשיא איגוד המשתמשים בהובלה ימית ומנכ"ל האיגוד, דב מרום, נפגשו בשבוע שעבר עם שר התחבורה ועם בכירי משרדו והציגו בפניהם כמה מהבעיות המרכזיות, המעסיקות היום את היבואנים והיצואנים. בין השאר, הדגישו את חשיבות המשך הפיתוח וההשקעות בנמלים כדי לאפשר לענות על אפשרויות פיתוח סחר החוץ ולהתחרות בנמלים האחרים באזור.
 
בפגישה עלה הצורך בתגבור שינוע המכולות באמצעות רכבות, הצורך להקים מסילות נוספות, שייכנסו לתוך הנמלים, והחשיבות במימוש התוכניות להקמת רכבת העמק עד ירדן והרכבת לאילת.
נושא נוסף שעלה בפגישה היה הצורך בזירוז הפתרון לביטוח הספנות במקרה של פעילות לחימה באזור: היטלי סיכוני המלחמה עולים במקרים כאלה למשק עשרות מיליוני דולרים. בלחץ איגוד המשתמשים בהובלה ימית הכינה ועדה מיוחדת של משרד האוצר פתרון לביטוח שימנע נזקים אלה, אולם משרד האוצר מעכב כבר זמן ממושך את יישומו של פתרון זה. העיכוב הנו בשל ויכוח על סכום של 50 אלף דולר למימון עריכת הפוליסה.
 
מאיגוד המשתמשים נמסר כי שר התחבורה הבטיח לבדוק את הדברים ולקדם אותם.