ראשי ההסתדרות דוחים את בקשתו של פרץ להתפטר

על רקע מערכת בחירות טעונה ויצרית לראשות ועד טרנספורט ביקש הבוקר מזכיר הועד דודו פרץ להתפטר מהועד לאור מה שמוגדר על ידי מקורביו כמסע מכוון של הכפשות והשמצות. מנגד, ראשי ההסתדרות צחי טבקמן וברוך זלץ דחו את בקשת פרץ על הסף


00:00 ,19.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע מערכת בחירות טעונה ויצרית לראשות ועד טרנספורט ביקש הבוקר מזכיר הועד דודו פרץ להתפטר מהועד לאור מה שמוגדר על ידי מקורביו כמסע מכוון של הכפשות והשמצות. מנגד, ראשי ההסתדרות צחי טבקמן וברוך זלץ דחו את בקשת פרץ על הסף
 
עובדי נמל חיפה נדהמו הבוקר לגלות שדודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, שלח אמש מכתב התפטרות ליגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מרחב חיפה. פרץ הודיע במכתבו ליגאל כהן כי הוא מבקש להודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר ועד טרנספורט ומוועד טרנספורט בכלל. פרץ ביקש כי התפטרותו תתקבל בתוך 48 שעות.
 
את הסיבות לא פירט פרץ, אך מקורביו בנמל משייכים זאת לתחושות הקשות שיש לפרץ בעקבות מה שנראה להם כמסע הכפשה מכוון כנגדו. מקורבי פרץ אף הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד התחבורה והעומד בראשו.
 
על רקע הדברים עומדות הבחירות לראשות ועד טרנספורט הצפויים להתקיים בשבועות הקרובים. ההתמודדות גרמה, לטענת מקורבי פרץ לפתיחתה של מערכת השמצות ששיאה היה בכתבה שפורסמה ב- 6 באוקטובר 2006 בעתון הארץ TheMarkerתחת הכותרת "נמל הבית של דודו פרץ". לטענת מקורבי פרץ, הכתבה נסמכה על מכתב אנונימי והאשימה את מנכ"ל חברת הנמל עמוס עוזני שבשם ה"שקט התעשייתי" מוכן כיבכול להעלים עין מהתנהלותו של פרץ שכביכול אינה עומדת בטוהר המידות.
 
רותי כהן, מזכירת ועד מינהל בנמל חיפה, הגיבה הבוקר לדברים: "אני באופן אישי וכל העובדים ממש ב'שוק' אני רואה מה דודו עשה בשמונת החודשים האחרונים ואני מלאה בהערכה. אנו איתו במערכה ואנו לא עוזבים אותו לשניה. סוף סוף אנו על המפה. לא ניתן לקומץ פוליטקאים לנהל לנו את הנמל". לטענת כהן הועברה הבוקר עצומה עליה חתמו מזכירי הועדים, בה הם קוראים לפרץ להמשיך בתפקידו.
 
גם התשובה של ההסתדרות לא איחרה לבוא. שעות ספורות לאחר ששלח פרץ את המכתב הגיבו צחי טבקמן- מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החדשה, כמו גם ברוך זלץ- יו"ר ההסתדרות מרחב חיפה. הם קראו לפרץ בכל לשון של בקשה לחזור בו מכוונתו להתפטר.
 
"ייצוג העובדים בכבוד עמד תמיד כנגד עיניך וגישתך האנושית והחיובית נתנה ביטויה בכל מעשייך. הצלחות והישגים אלו כרוכים בהשקעת זמן, מאמץ ואנרגיה ואתה הוספת לכך גם את הלב והנשמה על מנת להגן ולקדם את עובדי נמל חיפה", כתב צחי טבקמן.
 
"השנים האחרונות היו מלוות ברגעים קשים ובלילות ללא שינה וכך גם כעת", כתב טבקמן, "מערכת ההשמצות אשר מופעלת כנגדך בימים האחרונים מונעת ממניעים פוליטיים לקראת מערכת הבחירות הקרובה לוועד ולא משיקולים ענייניים. אני רואה בך שותף אמיתי לדרך קשה בשמירה על זכויות העובדים. אני מאמין בך וביכולתך להתמודד אל מול המלעיזים ולהמשיך עימי את המסע אליו יצאנו יחד. אל תיתן לרוחך להישבר – אני קורא לך לחזור בך מהתפטרותך ולהמשיך בתפקידך כיו"ר ועד עובדי טרנספורט".
 
ברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה דחה את בקשתו של פרץ להתפטר. "איני מקבל את ההתפטרות" הוא כתב וביקש לתאם פגישה משולשת בנוכחות פרץ ויגאל כהן. זלץ כתב במכתב התגובה כי אין ספק שהבחירות הקרובות לוועד הטרנספורט בנמל חיפה הן "טעונות ויצריות", אולם לטענתו, אי אפשר להתעלם מהעבודה הקשה שהשקיע הוועד הנוכחי בראשותו של דודו פרץ במאבקים שניהלו עובדי נמל חיפה בשנים האחרונות.
 
זלץ גם התייחס במכתבו לכתבה שפורסמה לאחרונה על פרץ בעיתון "הארץ", וטוען כי מדובר בהשמצות אשר ודאי "השפיעו קשות" על פרץ.