ראשי איגוד התעשייה הקיבוצית: אוניות עוזבות את המדינה ללא טעינה של משלוחי יצוא

זאת בשל המצב בנמלים. ראשי האיגוד פנו במכתב דחוף לשר התחבורה ולשר התמ"ת על מנת שיתערבו באופן מיידי בנעשה בנמלים ויגבשו פתרונות למשבר. טוענים: הדבר יכול להוות מכה ניצחת ליצוא


00:00 ,30.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בשל המצב בנמלים. ראשי האיגוד פנו במכתב דחוף לשר התחבורה ולשר התמ"ת על מנת שיתערבו באופן מיידי בנעשה בנמלים ויגבשו פתרונות למשבר. טוענים: הדבר יכול להוות מכה ניצחת ליצוא
 
בכל חודש יידרשו היצואנים לשלם לנמלים היטל צפיפות בהיקף כולל של 15 מיליון דולר, זאת בשל עומס בנמלים וקשיים ביצוא שנגרמים בשל המצב בנמלים. לטענת ראשי איגוד התעשייה הקיבוצית, הדבר גורם לכך שמפעלי התעשייה נענשים פעמיים – פעם אחת בעיכוב של משלוחי יצוא חשובים ופעם שנייה בהיטל הכבד אותו הם יידרשו לשלם.
 
ראשי איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, עמוס רבין ועמוס שלו, פנו במכתב דחוף לשר התחבורה, שאול מופז, ולשר התמ"ת, אלי ישי, על מנת שיתערבו בנעשה בנמלים. ראשי האיגוד מציינים שבשל הפיגורים הגדולים בטעינה, עוזבות אוניות את הנמלים ללא טעינה של משלוחי יצוא ולעיתים גם ללא פריקת מטעני יבוא של חומרי גלם ואחרים. היצואנים לא יכולים לתכנן את משלוחי היצוא, ויש זעם רב מצד הלקוחות ואף נטישת לקוחות שיש להם חלופה בארצות אחרות: "אנו מקבלים יום יום זעקות שבר של יצואנים הרואים שפרי עמלם בשיווק וברכישת לקוחות בהשקעה כספית גדולה ובעבודה של שנים יורד לטמיון."
 
ראשי האיגוד מציינים במכתבם שיחד עם שער הדולר הנמוך יכולות שתי מכות אלה להוות מכה ניצחת ליצוא ולמאמצים האדירים שהושקעו בו עד כה. ראשי האיגוד תובעים משרי התחבורה והתמ"ת להתערב באופן מיידי בנעשה בנמלים ולגבש פתרונות למשבר כמו הארכת שעות העבודה בנמלים, הפסקה זמנית של הכנסת מטעני שטעון שמקורם אינו בישראל עד לשיפור המצב, ועוד.
 
האחריות על עבודת הנמלים, כחלק מהתשתיות הבסיסיות של המדינה, הינה על הממשלה ועליה למצוא את הפתרון המתאים. עד כה הנושא לא הועלה על השולחן הציבורי כי נעשו ניסיונות הידברות עם עובדי הנמלים והנהלות הנמלים. לצערנו כל הניסיונות העלו חרס והמצב הקטסטרופלי גורם לנזק כלכלי אדיר, מסכמים ראשי האיגוד את מכתבם.