ראובן צוק במכתב לשר התחבורה: הפיכת נמל חיפה למתחם אירועי תרבות ישבית את עבודת הספנות בחלק מהנמל

צוק מציין במכתבו כי היענות לדרישת עיריית חיפה רק תחריף את המחסור החמור ברציפים ובשטחי אחסנה". עיריית חיפה בתגובה: דרישת ראש העיר לא תפגע בכמות שטחי האחסון של הנמל


00:00 ,11.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

צוק מציין במכתבו כי היענות לדרישת עיריית חיפה רק תחריף את המחסור החמור ברציפים ובשטחי אחסנה". עיריית חיפה בתגובה: דרישת ראש העיר לא תפגע בכמות שטחי האחסון של הנמל
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, פנה השבוע לשר התחבורה בעקבות הצהרתו של ראש עיריית חיפה כי בכוונתו להפוך את חלקו המערבי של נמל חיפה למתחם אירועי תרבות.
 
צוק טוען כי המשמעות המיידית של הצעת ראש העיר היא השבתה כמעט מלאה של אותם קטעי נמל מעבודות פריקה וטעינה. לדבריו, נמל חיפה סובל ממצוקת מקום גם מבלי לוותר על שטחים לטובת התרבות בעיר: "נמל חיפה סובל זה זמן ממושך ממחסור בשטחי אחסון המכביד על קווי הספנות השונים הפוקדים את הנמל", אמר צוק.
 
חלק מהחברות הטילו לא מכבר היטלי צפיפות על המטענים המגיעים דרך הנמל כדרך לפצותן ולו באופן חלקי על הנזקים שנגרמו להן עקב עיכובים מחוץ לנמל ובתוכו. כך גם זמן ההמתנה של משאיות לקבלת מטענים ודחיית אחסון מטעני יצוא הנן תוצאה ישירה של המחסור בשטחי אחסון בנמל על כל המשתמע מכך לגבי העלויות המוטלות על ציבור היבואנים והיצואנים.
 
"היענות לדרישת עיריית חיפה לשתק חלק מהנמל לטובת אזרחי העיר", אומר צוק, "רק תחריף את המחסור החמור ברציפים ובשטחי אחסנה שבעקבותיהם תבוא הרעה משמעותית בשירות הניתן כיום ע"י הנמל לקהל הלקוחות ובכללם הספנות, היבואנים והיצואנים".
 
בפנייתו לשר התחבורה בבקשה לדחות את בקשתו של ראש עיריית חיפה, אומר נשיא לשכת הספנות: "לשכת הספנות אינה מתנגדת עקרונית לאפשר לתושבי העיר קיום אירועים ופיתוח תיירותי בחלקו המערבי של הנמל. אולם העיתוי הנוכחי הנו גרוע ויש לעכב דיון בבקשה זו לפחות עד להשלמת בנייתם של הרציפים החדשים ושטחי האחסנה המיועדים. יש לזכור כי משימתו ומחויבותו הראשונית של הנמל הנה פריקה וטעינה של המטענים ביעילות ובמהירות, תוך מתן שירות  לכלל המשתמשים בשירותיו".
 
מעיריית חיפה נמסר בתגובה כי "המשאב החשוב ביותר של העיר חיפה ותושביה הם ערכי הטבע והנוף בהם בורכה. האטרקציה המרכזית בעיר היא 'שדרת התיירות של חיפה' המתחילה בתצפית רחוב יפה נוף, יורדת דרך הגנים הבהאים שבפיתוחם הושקעו כרבע מיליארד דולר, משם למושבה הגרמנית שבשיקומה והפיכתה לאטרקציה של מסעדות ובתי קפה הושקעו כ-50 מיליון ₪ ומשם חיבור טבעי לנמל חיפה.
 
"חיבור העיר לחלקו המערבי של נמל חיפה יעניק לחיפה יתרון יחסי על ערי חוף אחרות של המדינה ויצירת אטרקציות תיירותיות. מתחם מסעדנות ובידור בחלקו המערבי של הנמל יקדם את העיר ויביא רווחה לתושביה".
 
"דרישת ראש העיר חיפה לפתיחת הנמל המערבי לרשות התיירים והתושבים לא תפגע בכמות שטחי האחסון של הנמל במיוחד כאשר נבנה נמל כרמל במלוא התנופה דבר שיכפיל את שטח הרציפים והאחסון של הנמל".