"קלי יועצים" מלווים את רשות הנמלים כיועצים פנסיוניים בדיונים על יישום השינויים המבניים

"קלי-יועצים", חברה בת של תאגיד "קלי - בית הביטוח הפנסיוני", משמשים כיועצים פנסיוניים לרשות הנמלים בדיונים על יישום השינויים המבניים המתוכננים ברשות. השינויים כוללים את הפרדת שלושת הנמלים


00:00 ,13.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
 "קלי-יועצים", חברה בת של תאגיד "קלי - בית הביטוח הפנסיוני", משמשים כיועצים פנסיוניים לרשות הנמלים בדיונים על יישום השינויים המבניים המתוכננים ברשות. השינויים כוללים את הפרדת שלושת הנמלים - חיפה, אשדוד ואילת - לשלוש חברות ממשלתיות, שיתחרו אחת בשניה, והקמת חברה נוספת, רביעית, לניהול ופיתוח הנכסים.

יו"ר קבוצת קלי, מנחם קלי, מסר, כי במקביל לדיונים המתקיימים כיום על יישום השינויים המבניים מתנהלים גם דיונים אינטנסיביים בנושא הזכויות הפנסיוניות של עובדי הנמלים. "קלי יועצים" משמשים כיועצים פנסיוניים המלווים את התהליך בחשיבה, בתכנון ובגיבוש פתרונות שונים לבעיות הפנסיוניות המורכבות שנובעות מתהליכי השינוי. במסגרת זו מוצגות המשמעויות הכספיות של יישום החלופות הפנסיוניות השונות. "קלי יועצים" מעניקים את הייעוץ תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ייחודיים וזאת לצורך ניתוח הרגישות והמשמעות של כל פתרון ופתרון. המדובר בשימוש בסימולטור ממוחשב ייחודי וראשון מסוגו בישראל, שפותח ע"י החברה וקרוי "גלגל הצלה".

מנכ"ל "קלי יועצים", גיא אילוז, ציין כי עובדי רשות הנמלים נחלקים לשלוש קבוצות: עובדים הזכאים לפנסיה תקציבית, עובדים הזכאים לפנסיה צוברת ותיקה ("נתיב") וקבוצת עובדים הזכאים לפנסיה צוברת חדשה. הדיונים מתמקדים, בין היתר, בשאלה מה יהיו זכויות הפנסיה של העובדים "התקציביים" ושל עמיתי קרן הפנסיה "נתיב" לאור שינויי החקיקה בקרנות הותיקות. כזכור, האוצר ורשות הנמלים הודיעו על נכונותם לשמור על תנאי הפנסיה של העובדים גם במבנה החדש.

אילוז הדגיש, כי העובדה שמבנה השכר הפנסיוני בנמלים הוא מורכב ומסובך מחייבת לטפל בהסדר הפנסיה באופן ייחודי, במיוחד לאור השינויים בקרנות הפנסיה. עוד נמסר, כי ראשי "קלי יועצים" כבר החלו בהצגת הנושא לוועדי העובדים בדיונים שונים בהם משתתפים חברי צוות הפנסיה של הרשות, נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות.

"קלי יועצים" מעניקה ייעוץ פנסיוני לשורה של גופים וחברות במשק ובהם הטכניון, פרטנר, אל-על, בנק דיסקונט, סיסקו, אריקסון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א, מפעל הפיס ועוד.