קורס לממכילים מוסמכים ייפתח בפברואר

המכון הישראלי לאריזה ולוגיסיטיקת המוצר עומד לפתוח, בחודש פברואר, קורס מס' 2 לממכילים מוסמכים. הקורס הינו בפיקוח משרד התחבורה –מספ"ן. על פי ההודעה, תכנית הקורס והתכנים מבוססים על IMDG CODE ו- MODEL COURSE כולל הספרות המקצועית


00:00 ,30.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי מר אבי לוי, מנכ"ל המכון הישראלי לאריזה ולוגיסטיקת המוצר, לאחר פתיחתו המוצלחת של הקורס הראשון לממכילים מוסמכים, הוחלט על פתיחת קורס נוסף – קורס מספר 2, בחודש פברואר הקרוב
 
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי המכון הישראלי לאריזה ולוגיסיטיקת המוצר עומד לפתוח, ב- 25 בפברואר 2003, קורס מס' 2 לממכילים מוסמכים. הקורס הינו בפיקוח משרד התחבורה –מספ"ן. על פי ההודעה, תכנית הקורס והתכנים מבוססים על IMDG CODE ו- MODEL COURSE כולל הספרות המקצועית. 

מר אבי לוי מוסיף ומציין כי הקורס הראשון, העומד להסתיים בקרוב, ריכז תשומת לב רבה בענף והתגובות, הן של המשתתפים, הן של המרצים והן של אנשי המקצוע המלווים את הקורס מקרוב, הינן טובות מאד. המרצים בקורס נמנים על מיטב המומחים בענף ההובלה והמכלה ימית , רבי חובלים, מפעילי מסופי מכולות, ובעלי נסיון מעשי בתומחי ההמכלה של מטען כללי ומסוכן.

הקורס הוכר על ידי המפקח הראשי במשרד העבודה כהשתלמות מוכרת לממונה בטיחות במפעלים. כידוע, המכולה לסוגיה השונים, משמשת כלי מרכזי ביצוא או ביבוא סחורות במסלול הלוגיסטי של המוצר. משרד התחבורה- מינהל הספנות עוסק בהכנת תקנה שתחייב ממכילים במפעלים לעבור הכשרה ובחינת הסמכה, כך שרק ממכיל מוסמך יוכל לחתום על אישור המכלה.

מר לוי מציין כי הקורס במכון האריזה מיועד בדיוק למטרות אלו, בין היתר להקנות ידע מעמיק וכלים מתאימים לכל העוסקים בתחום הלוגיסטי של המפעל, לעוסקים ישירות ביצוא ויבוא ובמיוחד האחראים בפועל על המכלת מכולות ליצוא.

הקורס מתבסס על דרישות ה- IMO - הארגון הבינלאומי להובלה ימית ועל הגרסא המעודכנת של ה- MODEL COURSE, דרישות הקוד הבינלאומי לחומרים מסוכנים IMDG CODE. מטרת הקורס להכין את המשתתפים בקורס בידע ורמה שתאפשר להם להבחן ולקבל הסמכה להמכלת מכולות על ידי הגורמים המוסמכים לכך מנהל הספנות והנמלים מדור בחינה, זאת בכפוף לסיום הליכי חקיקת המשנה בנדון.

התנאי לקבלת ההסמכה : ציון עובר בבחינת ההסמכה והוכחת ניסיון מעשי בהמכלה על פי המדדים שיקבעו על ידי מדור ההסמכה של מספ"ן.

עוד נמסר כי התכנית של הקורס הוכנה באופן מקצועי תוך הסתייעות במיטב אנשי המקצוע הפועלים בענף, הן במגזר הממסדי והן במגזר העיסקי. במהלך הקורס יסיירו המשתתפים במסופי מכולות בנמלים ויעסקו באופן מעשי בתרגול המכלות. תכנית הקורס שמה דגש רב על התייעלות וניצול אופטימלי של המכולה ומאפשרת חיסכון כספי רב למפעל, לבד מהשיפור בהיבט הבטיחותי.

אנשי מכון האריזה צופים כי מפעלי יצוא רבים יכשירו באמצעות קורס זה סגל גדול של ממכילים וע"י כך ישפרו את הבטיחות והיעילות של ההמכלה.

 
למידע נוסף ולהרשמה, ניתן להתקשר לטלפון 5614404 03, או בדואר האלקטרוני [email protected].