קונפרנס EMTA צפון מערב אירופה – ישראל ביטל כוונתו להעלאת היטל הדלק ביצוא

לטענת איגוד המשתמשים בהובלה ימית הדרישה להעלאה הגיעה בעיתוי בלתי אפשרי עת מתקיים דיון ציבורי על הרפורמה בתעריפי הנמלים. "האיגוד אינו מוכן לנקוט עמדה לטובת היצוא או היבוא"


00:00 ,18.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת איגוד המשתמשים בהובלה ימית הדרישה להעלאה הגיעה בעיתוי בלתי אפשרי עת מתקיים דיון ציבורי על הרפורמה בתעריפי הנמלים. "האיגוד אינו מוכן לנקוט עמדה לטובת היצוא או היבוא"
 
במסגרת משא ומתן שהתקיים בין קונפרנס EMTA צפון מערב אירופה – ישראל לבין איגוד המשתמשים בהובלה ימית בנוגע לדרישת הקונפרנס להעלות את היטל הדלק ביצוא, שנקבע במשך שנים רבות כ-50% מהיטל הדלק ביבוא, התנגד האיגוד בכל תוקף לכל העלאה. זאת, מכיוון שהדרישה מגיעה בעיתוי בלתי אפשרי – עיתוי בו מתנהל דיון ציבורי על הרפורמה בתעריפי הנמלים ושינוי אפשרי מוצע על ידי הממשלה בתעריפים הכולל השוואה בין תעריפי היבוא והיצוא.
 
האיגוד, המייצג יבואנים ויצואנים כאחד, אינו מוכן לנקוט עמדה לטובת היבוא או היצוא, אלא יעמוד על כך שכלל בעלי המטענים המשתמשים בהובלה ימית לא ייפגעו מהרפורמה בנמלים.
 
לכן האיגוד אינו מוכן לדון בעיתוי הנוכחי בכל העלאה בתעריף היטל הדלק על יצוא בלבד, שעלולה להתפרש כתמיכה בעמדת הממשלה.
 
לאחרונה הודיע הקונפרנס EMTA לאיגוד כי הוא מקבל את טיעוני האיגוד ומסיר את דרישתו להעלאת שיעור היטל הדלק ביצוא.