קבוצת גדות רכשה 40% מסוכנות FCC

גדות רכשה את חלקן של פליינג קרגו וחברת קוראל בסוכנות הימית המייצגת בישראל באופן בלעדי את ענק הספנות הקוריאני הנג'ין שיפינג. אילצ'ה פרנקל, מנכ"ל FCC: הסוכנות ממשיכה להתנהל כיחידה הומוגנית


00:00 ,23.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גדות רכשה 40% מסוכנות FCC Shipping המייצגת את ענקית הספנות "הנג'ין שיפינג" בישראל. זאת לאחר שהשותפים בסוכנות, FC פליינג קרגו וחברת קוראל שרותי ים, מכרו את חלקם.

 
טרם נודע מהו גובה עסקת הרכישה בה רכשה גדות נתח מסוכנות FCC אך נזכיר כי באחרונה התמנה ארז מלצר, לשעבר יו"ר קבוצת אפריקה, למנכ"ל הקבוצה ובעקבות המינוי מסתמנים שינויים רבים. 
 
כזכור, באפריל 2007 החליטה Hanjin למנות את אף.סי.סי שיפינג כנציגתה הבלעדית בישראל, בחלק ממיזם משותף של L.L.S Blue Enterprise, קוראל שירותי ים, ופליינג קרגו בע"מ.

 

כאמור, לאחר הרכישה מחזיקה קבוצת LLS ב-60% ממניות הסוכנות ואילו קבוצת גדות מחזיקה ב-40% הנותרים.

 

את החברה מנהלת כיום הגברת אליצ'ה פרנקל אשר משמשת בתפקיד מאז אוקטובר 2007. לדברי פרנקל, סוכנות FCC ממשיכה להתנהל כיחידה הומוגנית אחת ללא שינוי ניכר מלבד העובדה כי חלק מבעלי המניות התחלפו. יחד עם זאת ציינה גברת פרנקל כי משרדי הסוכנות יעברו למשרדי חברת גדות הנמצאים אף הם בעיר התחתית של חיפה.
 
פרנקל הוסיפה כי אי הבנות ניהוליות לגבי אופן ניהול הסוכנות בעתיד הביא להסכם 'במבי' (BMBY=Buy Me Buy You) והחלטת הדירקטוריון אפשרו את מכירת מניות פליינג קרגו וקוראל לקבוצת גדות.
 
חברת Hanjin Shipping הינה החברה השמינית בגודלה בעולם. לרשותה עומד צי של כ-100 אוניות מכולה המציעות קיבולת מקסימלית של כ-400 אלף TEU. בשנת 2003 יצרה הנג'ין שיפינג את ברית CKYH ביחד עם חברות הספנות יאנג מינג הטייוואנית, קוסקו הסינית וקיי ליין היפנית. לאחרונה הוערך שווי החברה הקוריאנית כעומד על 1.4 מיליארד דולר. 

 

דובר קבוצת גדות אישר את הידיעה אך סירב למסור פרטים נוספים.