צים תדחה את סגירת קו המכולות לאילת במספר חודשים

בכך נענתה צים לפניית יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים. מנכ"ל חברת נמל אילת: "אנו מברכים על ההחלטה השקולה של צים אשר תאפשר לנמל למצוא חלופות לקו"


00:00 ,19.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בכך נענתה צים לפניית יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים. מנכ"ל חברת נמל אילת: "אנו מברכים על ההחלטה השקולה של צים אשר תאפשר לנמל למצוא חלופות לקו"
 
בעקבות פגישות ושיחות שנערכו עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, החליטה צים לדחות עד לתקופת הקיץ את סגירת קו המכולות המקשר את נמלי דרום ומזרח אפריקה עם נמל אילת, באמצעות שתי אוניות מכולה.
 
כזכור, עובדי נמל אילת החלו בשיבושים קשים בנמל לפני כחודש במחאה על החלטת חברת צים להפסיק את פקידת קו המכולות שלה בנמל אילת. עובדי נמל אילת השביתו במחאה את כלל פעילות הנמל, הבעירו צמיגים ופתחו בשביתת שבת על גבי אוניית צים שעגנה בנמל. לאחר שביתה בת יומיים חזרו העובדים לעבודה מלאה לאחר שהובטחה להם התערבותו של שר התחבורה בנושא.
 
מחברת צים נמסר כי בעקבות המגעים והפגישות, תמשיך החברה לקיים את הקו לאילת עד לתקופת הקיץ, במקביל להפעלת הקו החדש שנפתח לאחרונה לנמלי אשדוד וחיפה. עוד נמסר כי הדחייה בסגירת הקו למספר חודשים נועדה לאפשר לחברת נמל אילת להתארגן ולמצוא חלופות תפעוליות הנובעות מצמצום פעילות המכולות של צים.
 
גדעון גולבר, מנכ"ל חברת נמל אילת, אמר בתגובה לידיעה כי "אנחנו מברכים על ההחלטה השקולה של חברת צים ומודים לכל הגורמים שהיו מעורבים בעניין – החל משר התחבורה מופז, יו"ר ההסזתדרות עופר עיני, שרגא ברוש ולכל מי שהיה לו יד בהובלת המהלך".
 
מר גולבר הוסיף כי "הדחייה הזאת מעניקה לנמל אילת מספר חודשים נוספים על מנת למצוא חלופות לקו  וחובת ההוכחה מוטלת כעת עלינו – בכוונת נמל אילת להתייעל, להביא קווים חדשים לנמל ואנחנו מקווים שבעקבות הקווים החדשים גם צים תחזור לפקוד אותנו. אסור לשכוח את היתרונות של נמל אילת לעומת נמלי  אשדוד וחיפה".