צים מפחיתה היטל הצפיפות בקווי הים התיכון והים השחור

החברה תפחית את היטל בצפיפות בקווי הים האדריאטי, הים הטירני, הים השחור ומזרח הים התיכון לשיעור של 40 דולר עבור מכולה 20 רגל ו-80 דולר עבור מכולה 40 רגל. זאת בעקבות פניית איגוד המשתמשים בהובלה ימית


00:00 ,28.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תפחית את היטל בצפיפות בקווי הים האדריאטי, הים הטירני, הים השחור ומזרח הים התיכון לשיעור של  40 דולר עבור מכולה 20 רגל ו-80 דולר עבור מכולה 40 רגל. זאת בעקבות פניית איגוד המשתמשים בהובלה ימית
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי בעקבות פניית יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, הודיעה חברת צים כי היא מפחיתה את היטל הצפיפות גם בקווי הים האדריאטי, הים הטירני, הים השחור ומזרח הים התיכון.
 
הפחתה זו הינה בנוסף להפחתות של ההיטלים שבוצעו ב-2 במאי 2008 בקווי ארה"ב, המזרח הרחוק
ואזורים נוספים, הפחתות אלו בוצעו גם הן בעקבות פנייה של איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אשר
התריע על כך כי קיימים הפרשים בלתי סבירים בין שיעור היטל הצפיפות בקווי צפון - מערב אירופה
לבין שיעורו בקווים אחרים.
 
כאמור, בעקבות פנייתו הראשונה של יו"ר האיגוד, הופחתו ההיטלים במרבית הקווים, אך לא בקווי
הים התיכון והים השחור. בעקבות פנייה נוספת של האיגוד הודיעה צים כי היא בודקת את הנושא, והיום התקבלה תשובתה כי לאחר בדיקה שנערכה, יופחתו היטל בצפיפות בקווי הים האדריאטי, הים הטירני, הים השחור ומזרח הים התיכון לשיעורים הבאים:  40 דולר עבור מכולה 20 רגל ו-80 דולר עבור מכולה 40 רגל.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הביע שביעות רצון מהפחתת היטל הצפיפות גם בקווי הים התיכון, אך ציין כי גם לאחר ההפחתה, ההיטל בקווים אלו הנו יותר מכפול מההיטל בקווי צפון – מערב אירופה, שבהם שיעור ההיטל הינו 14 דולר ל-TEU בנמל חיפה ו-19 דולר ל-TEU בנמל אשדוד.