צים מעבירה לעובדיה הלוואה בגין מענק ההפרטה שהובטח להם ע"י המדינה

יו"ר צים, עידן עופר, הודיע לשר האוצר בנימין נתניהו על מתן הלוואה על ידי צים לעובדיה בגין מענק ההפרטה המגיע להם ע"י המדינה, וזאת כהלוואת גישור עד למועד בו תשלם המדינה את המענק לעובדים עפ"י התחייבותה בעת הפרטת צים


00:00 ,20.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עידן עופר, יו"ר צים: "אנחנו מעבירים את הכסף לעובדי צים כהלוואת גישור עד שהכסף יועבר אליהם ע"י המדינה"
 
יו"ר צים, עידן עופר, הודיע לשר האוצר בנימין נתניהו על מתן הלוואה על ידי צים לעובדיה בגין מענק ההפרטה המגיע להם ע"י המדינה, וזאת כהלוואת גישור עד למועד בו תשלם המדינה את המענק לעובדים עפ"י התחייבותה בעת הפרטת צים.
 
עופר מדגיש במכתבו לשר האוצר כי החליט לנקוט בצעד זה מתוך אמון מלא בו שיפעל לכך, כי למרות שהמענק טרם הועבר עד כה ע"י המדינה, הדבר ייעשה בהקדם האפשרי.
 
כזכור, החברה לישראל העבירה למדינת ישראל 506 מליון שקל, בראשית שנת 2004, בעבור מכירת חלק המדינה של חברת "צים" לחברה לישראל. מתוך סכום זה אמורה היתה המדינה להעביר לעובדים סכום של 15 מליון שקל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה. עובדי צים החלו בעיצומים בעקבות אי העברת המענק שהובטח להם ע"י האוצר ונמנעו מלטעון משלוחים ממשלתיים ובטחוניים. הם איימו להחריף צעדיהם גם לגבי מטען כללי כבר בימים הקרובים.
 
עופר הודיע במכתבו לנתניהו כי צים נוקטת בצעד הזה כדי למנוע הסלמה של העיצומים שעלולה לגרום לנזקים קשים לצים, לספנות הישראלית ולמדינה.