צים וקוסקו ישתפו פעולה בשירות חדש בין אסיה והמזרח התיכון

צים חתמה על הסכם Slot Exchange עם חברת קוסקו ותציע ללקוחותיה שירות ישיר לאסיה מהמזרח התיכון. החברה החלה לפקוד את נמל רד הוק בברוקלין, ניו יורק בדרכה מהודו


00:00 ,03.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

צים חתמה על הסכם Slot Exchange עם חברת קוסקו ותציע ללקוחותיה שירות ישיר לאסיה מהמזרח התיכון. החברה החלה לפקוד את נמל רד הוק בברוקלין, ניו יורק בדרכה מהודו
 
חברת הספנות צים חתמה על הסכם Slot Charter במכולות עם חברת קוסקו על מנת להציע ללקוחותיה ישרות חדש שיקשר את אסיה עם איזור המזרח התיכון.
 
השירות, שנקרא בשם AMX - Asia Mediterranean Express, יתחיל לפעול ב-8 ביולי. כך מדווחת סוכנות ידיעות סינית.
 
סבב פקידות הנמלים הוא כדלקמן:
Shanghai, Hong Kong, Shekou, Singapore, Naples, Genova, Barcelona, Valencia

לאחרונה אוניות "צים צ'רסלטון" פרקה ב-27 ביוני בנמל רד הוק, בברוקלין ניו יורק 1,150 מכולות של מזון, ביגוד ורהיטים.
 
המטען, שהגיע מהודו בדרכו ללונג איילנד, ניו יורק סיטי וניו ג'רזי, היה הראשון במסלול שאמור להוות שירות שבועי חדש מהודו לארה"ב. שירות זה צפוי להעביר 90,000 מכולות בשנה לרציף מספר 10 – מה שיכפיל את הנפח הנוכחי ויוסיף קרוב ל-150 עבודות חדשות.
 
סגן מנהל בחברת צים, הודיע, כמצוטט ב"ניו יורק טיימס", כי החברה החליטה לפקוד את נמל רד הוק עקב ההצעה האטרקטיבית שלו לעומת העובדה שהטרמינל בניו ג'רזי לא היה יכול להיענות לדרישות החברה.
 
נפח המכולות בנמל גדל בקצב מהיר מהמצופה ועומד כרגע על 2.8 מיליון TEU בשנה – עלייה של 53% מאז שנת 2000, זאת עקב הצפת הסחורות המגיעות מאסיה והמזרח התיכון.