צים: השתתפות בהוצאות המתנה של כלי שיט

חברת צים מודיעה כי כידוע, בעקבות השביתה אשר פרצה בנמלים נאלצה החברה להפנות מספר אניות לפריקה בנמלים אחרים תוך הכרזת סיום מסע ימי, על כל המשתמע מכך. יחד עם זאת, קיימות מספר אניות אשר על אף השביתה והעיכובים


00:00 ,22.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת צים מודיעה כי כידוע, בעקבות השביתה אשר פרצה בנמלים נאלצה החברה להפנות מספר אניות לפריקה בנמלים אחרים תוך הכרזת סיום מסע ימי, על כל המשתמע מכך.
יחד עם זאת, קיימות מספר אניות אשר על אף השביתה והעיכובים אשר ניגרמו בעקבותיה, נמנעה החברה מלהפנותן לנמלים אחרים לצורך פריקת המטענים, תוך הכרזה על סיום מסע ימי. כתוצאה מכך, נחסכו מבעלי המטענים ההוצאות הכרוכות בשטעון המטענים ליעד הסופי, אולם עם זאת נאלצה החברה לשאת בעלויות ההמתנה של האניות מעת הגעתן ועד להתרת כניסתן לנמלים.

להלן פרטי האניות כאמור:
NAUTIC VOY 03/E- 03/W
DURBAN STAR III VOY 048/W – 049/E
CELTIC AMBASADOR VOY 103/E – 104W
LEGURIA VOY 026/E – 027/W
ERNEST RICKMERS VOY 123/E-124W

בנסיבות אלו, הוחלט על דעת ובהסכמת "איגוד המשתמשים" כי, כנגד וויתור על זכותה של צים להכריז על סיום מסע ימי, תוך נטילת הסיכון של הצטברות הוצאות ההמתנה בהיקף בלתי ידוע, ישתתפו בעלי המטענים בעלויות " עכוב האוניה" (DETENTION CONTRIBUTION FEE ), בסכומים הנמוכים משמעותית מהסכומים הנגבים בגין הכרזת "סיום מסע ימי".

להלן הסכום לגביה שאליה מתייחסת ההחלטה:

-.125US$ למכולה ’20
-.250 US$ למכולה ’40
.- 20US$ לטון משקל