צים : הנחיות ביצוא לארה"ב בכפוף לדרישות המכס האמריקאי

חברת צים מודיעה כי עקב הפעילויות השונות, שמקיים הממשל האמריקאי, ושמטרתם הפחתת הסיכון שיוברחו נשקים להשמדה המונית אל נמלי ארה"ב ובאמצעות השימוש בנמלי הים, ייחל המכס האמריקאי, החל מה- 2 לדצמבר 2002, לחייב את הצגת המניפסטים הימיים 24 שעות לפני טעינת המטען במ


00:00 ,21.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי חברת צים מעדכנת את קהל לקוחותיה אודות השינויים הצפויים, החל מה- 2 לדצמבר 2002, בטעינת מטענים המיועדים להגיע לאחד מנמלי ארה"ב. בהודעתה מציינת חברת צים כי עקב הפעילויות השונות, שמקיים הממשל האמריקאי, ושמטרתם הפחתת הסיכון שיוברחו נשקים להשמדה המונית אל נמלי ארה"ב ובאמצעות השימוש בנמלי הים, ייחל המכס האמריקאי, החל מה- 2 לדצמבר 2002, לחייב את הצגת המניפסטים הימיים 24 שעות לפני טעינת המטען במסגרת כל קו שירות הכולל עצירה/פקידה בכל נמל ברחבי ארה"ב.

על כן, חברת צים מודיעה כי אין לה שום ברירה אלא להקדים את תאריכי הסגירה הדוקומנטריים.

בהודעת חברת צים נמסר בנוסף כי מוטל על בעלי המטען להציג מבעוד מועד הצהרת טעינה הכוללת מידע מדוייק הכולל את הנתונים הבאים :
  1. תיאור מדוייק של המטען ומשקלו (ניתן לספק את סיווג המכס באמצעות מספר בן 6 ספרות המציין את ה- Harmonized Tariff Schedule). מעתה, לא יתקבל תיאור המטען באמצעות שימוש במונחים כדוגמת FAK - Freight of all kinds ,  STC - Said to Contain , General Cargo.
  2. שמו המלא וכתובתו של השוגר (בעל המטען) או מספר הזיהוי שלו המופיע על כל שטרי המטען. (מספר הזיהוי הינו מספר ייחודי המוענק על ידי המכס האמריקאי)
  3. שמו המלא וכתובתו של מקבל המטען/נציג מטעמו או מספר הזיהוי שלו המופיע על כל שטרי המטען. (מספר הזיהוי הינו מספר ייחודי המוענק על ידי המכס האמריקאי)
  4. במידה והמטען הינו תחת ההגדרה של "מטען מסוכן", יש לספק את הקוד שתחתיו מוגדר המטען, על פי ההגדרה הבינלאומית של חומרים מסוכנים.
  5. עבור מכולות, יש לספק את מספר המכולה ואת מספר הסגר.
 
עבור מכולות המתקבלות מחברות הפועלות במעמד של NVOCC, חברת צים מודיעה כי ביום הסגירה, היא תחייב הצגת אישור כתוב עבור כל משלוח המוכיח כי ה- NVOCC עמד בכל תנאי המכס האמריקאי, שסיפק באופן אלקטרוני (באמצעות ה- Automatic Manifest System) מידע מלא אודות המטען ושטר המטען הראשי של כל משלוח.

חברת צים פונה בהודעתה אל קהל לקוחותיה ומבקשת את שיתוף הפעולה המלא במילוי ההתחייבויות החדשות שמציג המכס האמריקאי, אחרת לא יורשו להעמיס המטען.