צוק: על השר כץ וסגן שר האוצר לקיים הבטחותיהם

נשיא לשכת הספנות: אנו דורשים לקבל עותק מעודכן ואמיתי של הנוסח הסופי של הרפורמה. "רק לאוצר יש ורסיה מעודכנת ואמיתית, יש הרבה שפנים שמתחבאים בסעיפים". האוצר בתגובה: לא ניתן לתת מענה לכל הדרישות


00:00 ,06.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות: אנו דורשים לקבל עותק מעודכן ואמיתי של הנוסח הסופי של הרפורמה. "רק לאוצר יש ורסיה מעודכנת ואמיתית, יש הרבה שפנים שמתחבאים בסעיפים". האוצר בתגובה: לא ניתן לתת מענה לכל הדרישות
 
ביום ראשון שעבר, ערב חג הפסח, בוטלה ברגע האחרון חתימת שרי האוצר והתחבורה על צו יישום הרפורמה בתעריפים. זאת, בעקבות מחלוקת שנתגלעה שעות לפני מעמד החתימה בין משרדי הממשלה ורשות החברות לבין חברת נמל אשדוד וכן גורמים נוספים בהם לשכת הספנות.
 
לפי הערכות, התנגדות הנמל נבעה משינוי שהוכנס בנוסח הסופי של הרפורמה לעומת הטיוטה שהועברה לחברות הנמל.
 
נזכיר כי לשכת הספנות הישראלית פתחה במאבק גלוי כנגד אישור הרפורמה ערב החג, וכינתה את המהלך של משרדי האוצר, התחבורה ורשות החברות "מחטף".
 
לדברי ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, הבאת הרפורמה לאישור שרי התחבורה והאוצר עומדת בניגוד גמור להבטחות שניתנו ללשכת הספנות על ידי שר התחבורה ישראל כץ, ועל ידי סגן שר האוצר, יצחק כהן, לפיהן מנכ"ל משרד התחבורה גנות ייפגש עם נציגי לשכת הספנות לפני שיוחלט על אישור הרפורמה והבטחתו של סגן שר האוצר כי יפעל להקמת צוות בינמשרדי שידון בהערות לשכת הספנות לרפורמה המוצעת.
 
ראובן צוק: "אנו דורשים שהשר כץ וסגן השר כהן יקיימו את ההבטחות שהם נתנו. הם הבטיחו והם צריכים לקיים, ופנינו אליהם בכתב על מנת לתאם פגישה בהקדם. אנחנו נביא להם חומרים ונראה להם איך הדברים נעשים במדינות אחרות בעולם. אם כבר עושים רפורמה אז בואו וננסה לעשות את זה כמו בנמלים אחרים בעולם. לא צריך לעשות רפורמה בתעריפים בשביל לעשות הנפקה".
 
צוק הוסיף כי לשכת הספנות דורשת לקבל לידיה עותק מעודכן ואמיתי של הנוסח הסופי של הרפורמה בתעריפים, לדבריו, "רק לאוצר יש ורסיה מעודכנת ואמיתית, הם עובדים על כולם וכל אחד מקבל את הנוסח שנוח לאוצר להעביר לו. אני מקווה שגם האחרים ששותפים לסאגה הזאת מבינים שיש כאן כל מיני שפנים, והרבה שפנים,  שמוחבאים בסעיפים". 
 
צוק ביקש להדגיש כי לשכת הספנות אינה מתנגדת לרפורמה בתעריפים ואף אינה מתנגדת לשלם יותר, אך הדגיש כי זאת אך ורק בתמורה להתייעלות הנמלים ולתפוקות גבוהות יותר באופן מדוד ובדוק. "אנחנו מוכנים לשלם יותר אם נקבל יותר. לא יכול להיות שנשלם בשביל אותם שירותים - טובים או גרועים - תוספת של 150 מיליון דולר. אם מדברים על התייעלות במסגרת הרפורמה אז שלא יהיה מוגדר בניסוחים כלליים אלא שיהיה כתוב באופן ספציפי וברור".
 
משרד האוצר בתגובה: לא ניתן לתת מענה לכל הדרישות
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בעקבות בקשתו של סגן שר האוצר, יצחק כהן, הוחלט לפרוש את נטל הרפורמה לאורך 5 שנים. עוד נמסר ממשרד האוצר כי "התקיימו דיונים רבים עם כל הנוגעים בדבר וכי מטבע הדברים, כאשר מגבשים רפורמה רחבת היקף, יש דרישות שונות מצד הגורמים השונים המעורבים בדיונים - לא ניתן לתת מענה לכל הדרישות ויש צורך בהתגמשויות".

 

ממשרד התחבורה ביקשו שלא להגיב לדברים.