צוק מתריע: הסכסוך בין המשרד להגנת הסביבה ונמל אשדוד יעלה למדינה מיליונים

נשיא לשכת הספנות הישראלית תובע מהגורמים המעורבים למצוא פתרון מיידי לטובת המשך שינוע מטעני הצובר דרך נמל אשדוד. טוען: זיהום בים בחיפה זהה לזיהום בים אשדוד והעברת כל המטענים ביבשה, בנוסף לעלויות האדירות, מזהמות אזורים גדולים ורחבים יותר


00:00 ,07.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות הישראלית תובע מהגורמים המעורבים למצוא פתרון מיידי לטובת המשך שינוע מטעני הצובר דרך נמל אשדוד. טוען: זיהום בים בחיפה זהה לזיהום בים אשדוד והעברת כל המטענים ביבשה, בנוסף לעלויות האדירות, מזהמות אזורים גדולים ורחבים יותר
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, מתריע כי "הסכסוך בין המשרד להגנת הסביבה להנהלת נמל אשדוד תעלה למדינת ישראל במיליונים רבים". מציין כי "זיהום הים והסביבה לא יימנע כתוצאה מכך".
 
מלשכת הספנות נמסר כי היא תובעת מכל הגורמים המעורבים, ובראשם נמל אשדוד, המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה להתעשת בעוד מועד, ולמצוא פתרון מיידי להמשך שינוע מטעני הצובר דרך נמל אשדוד.
 
"אין למדינת ישראל מוצא אלטרנטיבי לים וקשה להעלות על הדעת שרשות ממשלתית אחת חוסמת במו ידיה את נמל אשדוד בפני ציבור כה גדול וחשוב של לקוחות", טוען צוק. 
 
לדברי צוק, נמל חיפה וממגורות דגון אינם ערוכים לקליטת כמות כה גדולה של גרעינים והמתנות של אוניות כמו גם הוצאות נוספות בהובלה היבשתית - מוטלות כולן על הלקוחות. 
 
צוק טוען עוד כי מטענים אחרים "מזהמים" לא פחות משונעים בנמל אשדוד, וברשות, כאשר אחרים, שחלקם אינם מזוהמים בעליל, "מגורשים" ממנו.
 
נשיא לשכת הספנות שב ומדגיש כי "איכות הסביבה חשובה לכולנו, אבל ההחלטה האחרונה של המשרד לאיכות הסביבה תמוהה ואינה מונעת את זיהום הים. זיהום בים של חיפה זהה לזיהום בים אשדוד והעברת כל המטענים ביבשה, בנוסף לעלויות האדירות, מזהמות אזורים גדולים ורחבים יותר מאשר הבעיה הנקודתית שאולי נגרמת באשדוד".