צוק: לשמור על הסחר הימי מ/אל ישראל

ההנחייה של פיקוד העורף שלא לאפשר את כניסתן של האניות לנמל חיפה, הובילה כבר אמש מספר סוכני אניה להכריז "תום מסע" בנמל אשדוד למספר הפלגות. נשיא לשכת הספנות קרא אמש לסוכני האניות לפעול אצל חברות הספנות לשמירת הסחר הימי מ/אל ישראל


00:00 ,16.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כפי שפורסם אמש, נמל חיפה נסגר לפעילות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד התחבורה והאניות שעגנו בחיפה הופנו לנמל אשדוד. בנמל אשדוד הודיעו אמש על הכוונה לתגבר משמרות על מנת לנסות ולהתמודד עם כמות המטען שתוסט אליהם.

 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, שיגר אמש מכתבים לחברי הלשכה, המייצגים בישראל את חברות הספנות השונות. צוק ציין, כפי שכבר פורסם אמש, שעפ"י הנחיית פיקוד העורף ומשרד התחבורה נסגר נמל חיפה לפעילות עד להודעה חדשה. הוא המליץ לסוכני האניה להודיע על כך לחברות הספנות ולהמליץ בפניהם להפנות האניות לנמל אשדוד ולהכריז על "תום מסע – Termination of Voyage" שם.
 
"עלינו לעשות המירב האפשרי ובתנאים הקיימים לשמור הסחר הימי מהארץ ואליה. מתן אפשרות לציבור היבואנים והיצואנים בארץ להמשיך ולפעול דרך נמל אשדוד כחלופה, ולו גם לא מושלמת לחיפה, תהיה תרומתנו הצנועה במצב שנוצר", כתב נשיא לשכת הספנות.
 
יש לציין שלטובת כך פנתה כבר אמש לשכת הספנות להנהלת נמל אשדוד כדי שזו תתארגן לטיפול מוגבר באניות ובמטענים הבאים מחיפה, כמו גם לשטחי אחסנה נוספים בנמל.
 
מספר סוכני אניות, בהתאם להחלטת חברות הספנות אותן הן מייצגות, כבר הכריזו אמש על "סיום מסע – Termination of Voyage" ולמעשה, כל המכולות שיועדו לנמל חיפה נפרקו בנמל אשדוד.
 
דוגמא ראשונית ניתן היה לקבל כבר אמש והבוקר כשחברת צים הודיעה אמש על "תום מסע" לאניה Irene הפלגה 3E. צים וא.מ.א הודיעו על "תום מסע לאניה White Swan הפלגה 049. חברת קונמרט, המייצגת בישראל את YangMing הודיעה על "תום מסע" לאניה YM Hai Phong הפלגה 062.
 
יש לציין שעל פי הודעתן, חלק מחברות הספנות עשוייות להתחיל ולגבות היטל מלחמה בימים הקרובים.