פרץ תוקף: נמל חיפה מוביל בשירות בזכות העובדים ולא ההנהלה

בסוף השבוע הגיעו יחסי העבודה בין הנהלת נמל חיפה לבין נציגי הועדים והעובדים לשפל. ההנהלה האשימה את העובדים בהפחתת תפוקות. העובדים טענו שאין כלל עיצומים ושהירידה בתפוקות מקורה בעומסים. מה שבטוח: מערכת יחסי העבודה בנמל נסדקה


00:00 ,04.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע הגיעו יחסי העבודה בין הנהלת נמל חיפה לבין נציגי הועדים והעובדים לשפל. ההנהלה האשימה את העובדים בהפחתת תפוקות. העובדים טענו שאין כלל עיצומים ושהירידה בתפוקות מקורה בעומסים. מה שבטוח: מערכת יחסי העבודה בנמל נסדקה
 
כפי שכבר פורסם אתמול, מהות הסכסוך הינה שחברי הועד ביקשו לקבל מחברת נמל חיפה מימון עבור שעות עבודה בלתי מוגבלות בהן יעסקו בפעילות וועד. ביום חמישי שעבר עלו הדיונים בין הצדדים על שרטון, לאחר שהנהלת הנמל למעשה סירבה לקבל את דרישות הועדים.
 
מאז חזרה ההנהלה וטענה שבשל מחלוקות שהתגלעו מול ארבעה חברי ועד תפעול, החליטו עובדי הנמל להפחית את התפוקות בכ- 50%. לעומת זאת, דודו פרץ, מזכיר ועד טרנספורט בנמל חיפה, חזר וטען, לאורך כל הימים האחרונים, כמו גם אתמול בפני שופט ביה"ד לעבודה בחיפה, שההנהלה מרחיקה לכת במסקנות שהיא העלתה ושכלל לא ננקטים עיצומים בנמל.
 
פרץ הצהיר בפני השופט רמי כהן שהעבודה בנמל, ככל שהדבר תלוי בעובדים או בעבודתם, מתנהלת כסדרה ואם אכן ישנה ירידה בתפוקות, הרי שהיא נובעת מעומסים בשטחי האחסנה ובהחלטות שקיבלה הנהלת הנמל בכל הנוגע לעבודה התפעולית בנמל.
 
יתרה מכך, לטענת פרץ, על פי ההסכמות שאליהם הגיעו אמש הצדדים בפני השופט, הצהירה הנהלת הנמל שבמידה וישנם עומסים בשטחי האחסנה בנמל, אין כל מקום לדרוש מהעובדים לעבוד שעות נוספות, מאחר ולא ניתן לקיים, בגלל העומסים, עבודה בפועל של העובדים.
 
הבוקר, יממה לאחר שנפל דבר והעובדים וההנהלה עמדו, לראשונה מאז יישום הרפורמה, בשני עברי המתרס אל מול שופט, עדיין לא נשמע פרץ מפוייס. "ההנהלה נחלה הפסד צורב. הוכח בבית הדין שאנו לא בעיצומים. ביה"ד האמין לתצהיר שמסרתי. נכון שיש לעובדים דרישות מההנהלה, אך ההנהלה בחרה לנגח את ועדי העובדים שדאגו באופן טבעי לשכרם. אנו לא משרתים אף אחד בהתנדבות. לא ייתכן שכשיש דיונים שבהם לוקחים חלק ועדי העובדים, נציג ההנהלה יקבל את שכרו ונציג העובדים יישב בדיונים בהתנדבות".
 
על שאלת "היום שאחרי" השיב פרץ שהאווירה בקרב העובדים רעה. לדבריו, כולם מרגישים פגועים מטענת המנכ"ל לפיה הם שבתו או פתחו בעיצומים ולא כך היה הדבר. הוא ציין שהתחושה שמלווה את העובדים היא שבמקום לדאוג ולטפח את המוטיבציה שלהם, בחרה ההנהלה לפגוע בה.
 
"תמיד תמכנו בהידברות ובמו"מ, כי בכל מקרה ומצב, דברים נסגרים אך ורק במו"מ. כדאי שההנהלה תדאג לרומם את מצב הרוח בנמל לקראת החגים, אם אכן יש בכוונתה לשרת את הלקוחות. הועדים והעובדים הוכיחו, לכל אורך הדרך, שבשרות לקוחות הנמל הוא מספר אחד בזכות עובדיו ולא מנהליו".
 
 
להלן תגובת הנהלת חיפה לדברי פרץ:
"מהנהלת הנמל נמסר כי יש פה התהדרות בנוצות שלא קיימות. העובדה היא, כי העובדים הפחיתו תפוקות ביום חמישי ולא עבדו בשבת והחלטת בית הדין הבהירה הנושא. אנו מקווים כי הועדים יחזירו העבודה לתיקנה, יפסיקו לפגוע בחברה ובלקוחותיה באמצעות החלטות נמהרות, כי כל פגיעה בעבודה משמעותה בסופו של תהליך, פגיעה בחברה ובעובדים עצמם. ככל שהעובדים יפנימו יותר מהר את הנושא כך יחסכו נזקים נוספים ועוד בעילה כמו שכר ועדים בגין  פעילות ועדית, נושא המוסדר בהסכמי העבודה ובהסכמות עם ההסתדרות ועל כן הם מתבקשים לכבדם".