פעילות שיא בנמל אשדוד עקב קליטת האוניות מנמל חיפה

15 אוניות מכולה ומטען כללי וכן 3 אוניות נוסעים הופנו מתחילת השבוע מנמל חיפה לאשדוד. חברת הנמל נערכת במתכונת מיוחדת לשעת חירום על מנת לעמוד בעומסי השיא ולתת מענה ליבואנים וליצואנים בישראל


00:00 ,19.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

15 אוניות מכולה ומטען כללי וכן 3 אוניות נוסעים הופנו מתחילת השבוע מנמל חיפה לאשדוד. חברת הנמל נערכת במתכונת מיוחדת לשעת חירום על מנת לעמוד בעומסי השיא ולתת מענה ליבואנים וליצואנים בישראל
 
פעילות שיא בחברת נמל אשדוד עקב קליטת האוניות מנמל חיפה שנסגר לפעילות עקב המצב הביטחוני. ההיערכות של חברת הנמל לטיפול בפעילות החריגה הובילה להתגייסות משותפת של ההנהלה והעובדים ותגבור מקסימלי במספר העובדים לטיפול בפריקה וטעינה של האוניות.
 
מתחילת השבוע הגיעו לנמל אשדוד כ- 15 אוניות מכולה ומטען כללי אשר היו מיועדותלחיפה. בנוסף, כל האוניות העוגנות בנמל אשדוד, אשר היו מיועדות לפקוד גם את חיפה, פורקות את כל המטען בנמל אשדוד. כמו כן, במהלך השבוע כבר הופנו שלוש אוניות נוסעיםמחיפה לאשדוד.
 
במסגרת ההיערכות בשעת חירום, החלו בנמל אשדוד להפעיל 9 קבוצות עבודה של מכולות, או במינוח המקצועי "ידיים עובדות", בכל משמרת. היערכות זו, מהווה שיא נמלי וגם במשמרות הנוספות המתוכננות השבוע כבר מיועדות לפעילות  9 קבוצות עבודה ואף יותר. כמו כן, הנהלת חברת הנמל עורכת פעמיים ביום דיון הערכות ומרכזת מאמץ על פי התפתחויות בשטח.
 
חברת נמל אשדוד נערכת במתכונת מיוחדת לשעת חירום על מנת לעמוד בעומסי השיא ולתת מענה ליבואנים וליצואנים בישראל. במסגרת היערכות זו פנה מנכ"ל החברה, שוקי סגיס, לראשי תאגידים עסקיים, ביניהם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, שלמה שרון, יו"ר איגוד התאגידים של סוכני המכס, ולמנהלי המסופים העורפיים באשדוד, בבקשה לסייע להנהלת הנמל ועובדיה ולהירתם למאמץ המשותף על מנת שלא לפגוע במסחר ובתעשייה בישראל בימים קשים אלו.
 
לדברי שוקי סגיס, "ההתגייסות יוצאת הדופן של עובדי נמל אשדוד למאמץ המשותף ראויה לציון. אנו נערכים בשיתוף פעולה מלא עם ועדי העובדים לעבודה בתפוקה מקסימלית בכלל זה במשמרות רצופות כולל שעות נוספות, על מנת להיערך לקליטת אוניות נוספות ומתוך מאמץ לסייע ככל שניתן ליצואנים וליבואנים ולתת כתף לנמל חיפה".
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, "נמל אשדוד מהווה שער ימי מרכזי של מדינת ישראל בימים קשים אלה, ואנו נפעל במלוא היכולת על מנת לתת מענה לצורכי המשק. אנו פועלים גם לגייס את כל הגורמים המשיקים לפעילות בעורף הנמל, על מנת שיתגברו את הפעילות ויסייעו לנו לתת מענה מהיר ויעיל עד שהפעילות תחזור לשגרה ונמל חיפה ישוב לפעילות סדירה".