פלר ויהב: מייחלים למינויו של חיים לינצ'נסקי למנהל נמל חיפה

ראש עיריית חיפה ונשיא לשכת התעשייה והמסחר עודד פלר אמרו את הדברים בטקס הרמת כוסית לציון יום העצמאות. יהב: הדגשתי בפני רה"מ את חשיבות הפניית תקציב הפיתוח לנמל חיפה


00:00 ,06.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש עיריית חיפה ונשיא לשכת התעשייה והמסחר עודד פלר אמרו את הדברים בטקס הרמת כוסית לציון יום העצמאות. יהב: הדגשתי בפני רה"מ את חשיבות הפניית תקציב הפיתוח לנמל חיפה
 
לרגל חגיגות יום העצמאות ושישים שנות עצמאות למדינת ישראל התכנסו בכירי לשכת התעשייה והמסחר חיפה והצפון והמגזר העסקי לטקס קבלת פנים והרמת כוסית לציון יום העצמאות במהלכו נשאו דברים עודד פלר, נשיא הלשכה, ויונה יהב, ראש עיריית חיפה. בין חברי הלשכה שהגיעו לטקס נציין את ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, פרופ' יהודה חיות, מנהל חיפה והצפון, מנהל מכס חיפה רוני בר סיני וכן חיים לינצ'נסקי, המנהל בפועל של נמל חיפה, וכן המנהל החדש של מחוז חיפה במשרד התמ"ת, אמיר אופיר.
 
עודד פלר, נשיא הלשכה, בירך בפתח דבריו את חברי הלשכה ואת החברות הפועלות במסגרת לשכת התעשייה והמסחר חיפה והצפון וציין כי מספר החברות בלשכה גדל מ-300 חברות לכדי 1,000 חברות. פלר הוסיף כי תמהיל החברות השתנה וכי בעבר חברות חיפאיות היוו כ-90% מסך החברות בלשכה בעוד שכיום החברות החיפאיות מהוות 40% מסך החברות בלשכת התעשייה, דבר המעיד על הגדלת פעילות הלשכה מחוץ לחיפה.
 
פלר אף ציין בדבריו כי שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי והציבורי חשוב ביותר, בייחוד בתחום ההפרטה.
 
פלר אף פנה בדברים למר חיים לינצ'נסקי, ממלא מקום מנכ"ל חברת נמל חיפה, ואיחל לו כי בקרוב יוסר התואר "ממלא מקום" והוא ייהפך באופן רשמי למנהל חברת נמל חיפה.
 
לדברים אלה הצטרף גם ראש העיר יונה יהב אשר הודיע כי הוא מעוניין שבראש חברת הנמל יעמוד חיפאי ואיש אשר מכיר את הנמל ואת פעילותו תקופה ארוכה כגון חיים לינצ'נסקי.
 
יהב הדגיש כי תפקוד נמל חיפה כרוך באופן ישיר בתפקוד העיר וכי מדובר בממשק חשוב מאוד עבור עתידה של העיר ועבור עתיד הנמל, שכן הנמל נמצא ממש בתוך העיר חיפה.
 
יהב הוסיף ואמר כי לאחרונה נפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט והדגיש בפניו את חשיבות ההשקעה הכספית בפיתוחו, זאת לקראת קבלת ההחלטה אשר אמורה להפנות תקציב פיתוח של 800 מיליון דולר לנמל חיפה או לנמל אשדוד. "הזנחת הפריפריה בצפון ובדרום והתמקדות ב'מדינת תל אביב', מביאה למימושה של תוכנית החלוקה מ-1947", אמר יהב.