פורסם הליך החזר הוצאות תום מסע ודמי שהייה בגין השביתה בנמלים

במהלך חודש דצמבר 2004 אישרה מועצת רשות הנמלים תשלום החזר הוצאות "תום מסע" ודמי שהייה לבעלי מטען/מקבלי מטען, בגין השביתה והעיצומים בנמלי הים, בהיקף של עד 100 מליון ₪


00:00 ,17.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך חודש דצמבר 2004 אישרה מועצת רשות הנמלים תשלום החזר הוצאות "תום מסע" ודמי שהייה לבעלי מטען/מקבלי מטען, בגין השביתה והעיצומים בנמלי הים, בהיקף של עד 100 מליון ₪. בימים אלו פירסמה רשות הנמלים את ההליך המפורט לקבלת ההחזר
 
מרשות הנמלים נמסר כי תשלום ההחזר מתייחס לתקופה שבין ה-12 ביולי 2004 ועד ה- 10 באוקטובר 2004 וכולל מכולות, מכוניות, ציוד מכני הנדסי ומטען כללי שנפרקו בנמלים אחרים בחו"ל, עליהם הכריזה חברת הספנות "תום מסע" (Termination of Voyage) , והלקוח חוייב בגין הכרזה זו, וכן עבור מטענים שהוטענו/נפרקו מאוניות אשר פקדו את נמלי חיפה ואשדוד בתקופה זו, וחוייבו ע"י חברת הספנות בדמי שהייה (Detention).
 
עוד נמסר כי תהליך ביצוע ההחזר יעשה בשיתוף עם אגוד המשתמשים בהובלה ימית ועל בסיס רשימת האוניות שדווחו ע"י חברות הספנות, כפי שאושרה ע"י הרשות.
 
עוד צויין כי הגשת הדרישות לקבלת ההחזר מוגבלת ל-60 יום ולא יאוחר מתאריך 17 במרס 2005. בתום 30 יום ממועד תחילת הגשת הדרישות, יזוכו המגישים במקדמה בשיעור של 50% מסך דרישתם הבדוקה. לאחר השלמת תהליך הבדיקה ובתום 60 יום, תשולם יתרת התשלום שאושר לפונה, וכן תשולמנה יתר הפניות שאושרו.
 
ברשות הנמלים ציינו כי המסגרת התקציבית הכוללת שאישרה רשות הנמלים לביצוע ההחזרים, מסתכמת ב-100 מיליון ₪. במידה וכלל הדרישות לתשלום ההחזר, לאחר הבדיקה, יעלו על סך של 100 מיליון ₪  יחולק סכום זה באופן פרופורציונלי שווה בין כל הזכאים, ביחס לסכום הכולל שאושר עבורם בתום תהליך הבדיקה.
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי לצורך קבלת ההחזר, יש להצטייד במסמכים הבאים: שטר מטען של המטען לגביו מבוקש ההחזר, חשבון מטענים יבוא/יצוא הכולל עלות תום מסע (Termination of Voyage), ו/או Detention, או מינוחים מקבילים המתייחסים לתוספת בהובלה הימית בגין המתנת אוניה, וכן כתב "קבלה ושחרור" אותו ניתן להשיג באגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
עוד צויין כי משלחים/עמילי מכס, הפונים בשם לקוחותיהם לקבלת ההחזר,ידרשו לפרט מראש את רשימת המשתמשים המיוצגים על ידם לצורך זה, בצירוף כתב התחייבות להעברת מלוא ההחזר אליהם. כתב התחייבות זה והנחיות למילויו, ניתן לקבל במשרדי האגוד.
 
מיקי פנקס, מהנהלת איגוד המשתמשים, אמר כי "פעם נוספת האיגוד מוכיח את חשיבותו ותרומתו כגוף המייצג את היבואנים והיצואנים של מדינת ישראל ומייצג את האינטרסים שלהם. אני משוכנע שבהנהגה החדשה, שתמונה בימים הקרובים, מגמה זו אך תתגבר".
 
לדברי פנקס, על היבואנים והיצואנים להגיש את מסמכי היבוא/יצוא (שטר מטען +חשבון מטענים) ולחתום על טופס "קבלה ושחרור", הנמצא בהכנה בשעות אלו ויהיה מוכן להפצה לפונים במהלך השעות הקרובות.
 
"אני מקווה שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות, ינצלו היבואנים והיצואנים את זכאותם המלאה לקבלת ההחזרים", סיכם פנקס.
 
יש להגיש את המסמכים לבדיקת אגוד המשתמשים בהובלה ימית, דרך העצמאות 53, ת.ד. 33176 חיפה 31331. לקבלת מידע מפורט ניתן לפנות למשרדי האגוד, בטלפון: 04/8626364, פקס: 04/8645428.