פורום הוועדים הגדולים: "לא תהיה רפורמה בנמלים בלא שמירת זכויות הפנסיה של העובדים"

דויד ביטון מ"מ יו"ר עובדי ועד חברת חשמל:" מילוי הסדרי הפנסיה של העובדים הוא תנאי יסודי לכל שינוי מבני בנמלים"


00:00 ,15.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דויד ביטון מ"מ יו"ר עובדי ועד חברת חשמל:" מילוי הסדרי הפנסיה של העובדים הוא תנאי יסודי לכל שינוי מבני בנמלים"

בהקשר למו"מ הנמשך בין ועדי עובדי הנמלים לבין האוצר התכנס אתמול יום ב' 14.06.04 פורום הוועדים הגדולים במשק לכנס תמיכה במאבקם של עובדי הנמלים במטרה לשמור על מעמדם וזכויותיהם של העובדים כתנאי לכל הסכמה לשינוי מבני בנמלים.

בין משתתפי פורום הועדים הגדולים היו יושבי ראש ועד עובדי מקורות, רשות הדואר, רכבת ישראל, חברת החשמל, עובדי הנמלים וועדים נוספים.

יו"ר עובדי ועד נמל חיפה, דודו פרץ, הודיע כי: "חלה התקדמות מסוימת בדיונים של צוותי המשא ומתן המשותפים למשרד האוצר, נציגות ועדת הכספים, רשות הנמלים, ההסתדרות וועדי העובדים אך הוסיף כי ללא סיכום הסדרי הפנסיה ושמירת זכויותיהם של העובדים, לרבות תנאי הפרישה, לא יתקיים שום תהליך של שינוי מבני בנמלים, הבהרנו את זה לשר האוצר, לאורי יוגב ולנציגי רשות הנמלים". דודו פרץ הדגיש כי עובדי הנמלים תומכים בשינוי המבני בתנאי שיעשה בהסכמה.

אלון חסן, יו"ר ועד ציוד מיכני בנמל אשדוד, מוסיף: "בנושא הסדרי הפנסיה ושמירת זכויות העובדים קיים פער עצום בין מה שהאוצר מציע לבין העמדה שלנו. האוצר מציע שמירת זכויות ל-3-4 שנים, ומה יהיה אח"כ – יבטלו הסכמים? אנחנו דורשים שמירת זכויות לתמיד. גם בנושא תכנית פרישה האוצר לא מציג תכנית שתהיה למספר שנים. אנחנו דורשים שתהיה לאורך זמן כדי לאפשר לעובדים לפרוש או להשאר".

התכנסות פורום הוועדים הגדולים באה על רקע תהליכי ההפרטה והשינויים המבניים שאמורים להיערך גם ב"חברת חשמל", ב"מקורות", ב"רשות הדואר" ובעתיד יתכן גם "רכבת ישראל".
ראשי הועדים הגדולים המאגדים יחד למעלה מ- 76 אלף עובדים, החליטו כי מעתה יפעל הפורום המאוחד מתוך התייעצות משותפת ותיאום מהלכים משותפים.

בסיום הכנס, הודיע דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה לקראת התכנסות ועדת הכספים ביום ג' בכדי לדון בסוגיית השינוי המבני הוא קרא לראשי האוצר ואמר: "ראינו את הקשר שבין הון לשלטון במכירות חברת "צים" ו"מספנות ישראל" כאשר משפחות קפיטליסטיות קנו את החברות במחירי רצפה ללא כל קשר לערכן האמיתי, ומיהרו לחלק דיווידנדים למקורביהם".
דבר זה הדגיש פרץ לא יקרה בנמלים.

לאור דברים אלה, נתקבלה תגובת האוצר:
"המדינה הבטיחה את כל זכויותיהם של העובדים לרבות זכויות השכר, זכויות הפנסיה והאיתנות הפיננסית של החברות.

לאור זאת, נדמה כי העובדים פועלים שלא בתום לב כאשר כל מטרתם היא למנוע את השינוי המבני בנמלים ולהכשיל שוב ושוב את קידום המו"מ בכדי לשמר את המונופול.

חבל שגם לאחר שהשינוי המבני התקבל בקריאה ראשונה וברור שיש בכוונת ועדת הכספים להעבירו לכנסת לקריאה שנייה ושלישית, מתעקשים ועדי העובדים לחזור בהם מהסיכומים שהושגו ומנסים בכל דרך לטרפד את המהלך שיביא לפתיחת הנמלים לתחרות ולהורדת מחירים למשתמשים".