פורום ארגונים קורא לשר התחבורה לטפל מיידית בדרכי הגישה הגרועות לנמל חיפה

לטענת הפורום, התשתיות הקיימות כיום בנמל חיפה אינו מספקות את הצרכים הקיימים, וודאי שלא יענו על כל הדרישות עם פיתוח נמל הכרמל בעתיד. "המצב הולך ומחמיר משנה לשנה, שכן כמות המכולות המשונעות דרך נמל חיפה נמצאת בעלייה ופיתוח נמל הכרמל מצופה ליצור גידול נוסף"


00:00 ,18.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני כחודשיים הוקם פורום מיוחד שמטרתו לשפר את התשתית התחבורתיות באיזור חיפה. הפורום הוקם ע"י יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל- גבי בן הרוש, נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון- עודד פלר, וגד שפר- יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
השבוע פנו גד שפר וגבי בן הרוש, בשם הפורום, אל שר התחבורה מאיר שטרית והעלו בפניו את הצורך החיוני במציאת פתרון לדרכי הגישה הגרועות לנמל חיפה. לטענתם, התשתיות הקיימות כיום בנמל חיפה אינו מספקות את הצרכים הקיימים, וודאי שלא יענו על כל הדרישות עם פיתוח נמל הכרמל בעתיד. "המצב הולך ומחמיר משנה לשנה, שכן כמות המכולות המשונעות דרך נמל חיפה נמצאת בעלייה ופיתוח נמל הכרמל מצופה ליצור גידול נוסף", נכתב.
 
לטענת שפר ובן הרוש, התשתיות התחבורתיות בחיפה, במצבן היום, גורמות להמתנות יקרות ובלתי נסבלות בכניסה לנמל. הם ציינו שממגעים עקיפים עם הירדנים, נודע להם שישנם יצואנים ויבואנים מירדן, הנמנעים משימוש בנמל חיפה בשל התשתיות הגרועות. "וכך אין סיכוי להגדיל את הסחר עם הירדן ואת השימוש בנמל חיפה לשטעון".
 
שפר ובן הרוש הדגישו שכבר בעבר נעשו מחדלים רבים בתכנון כביש הכניסה הראשי לחיפה שכן, הכביש המהיר חיפה–תל אביב סובל מהזנחה מתמשכת, במיוחד בקטע שבין חדרה לחיפה, הריבוד של הכביש הוא בלתי נסבל, והדרך מנתניה לחיפה אינה מוארת כלל. הם ציינו שלאורך כביש חיפה–תל אביב ישנן קטעים שאין בהם שוליים אפילו של מטר.
 
"העלות למשק בשל השעות המתבזבזות בעקבות מצבו של הכביש, עולה בהרבה על ההשקעה הדרושה בו. מצב דומה שורר גם  בכביש מגידו-חיפה. אפילו מפעלים, שהם קהל היעד הטבעי של נמל חיפה, כמו מפעלי נייר חדרה, מעדיפים היום לעבוד עם נמל אשדוד", ציינו.
 
הפורום קורא לשר שטרית לנקוט בצעדים אופרטיביים לשינוי המצב, לתקצב תקציבים ולתכנן תכנונים הולמים, כדי לאפשר גישה הולמת ללקוחות הנמל. "נמל חיפה יצא לדרך התחרות עם נמל אשדוד מעמדת נחיתות. בנמל אשדוד כבר החלו לפעול רציפי נמל היובל, אך בחיפה עוד לא הונחה אבן הפינה לנמל הכרמל", נכתב.
 
פורום ביקש להזכיר לשר כי במחוז חיפה מושקעים לאורך שנים רק 4% מכלל ההשקעה בתשתיות לאומיות, בעוד שחלקו של המחוז בגביית המסים מתושביו הוא 13% מכלל גביות המסים בישראל.
 
"ההתעלמות מחיפה גררה אחריה הידרדרות של כלכלת העיר והאיזור ובריחת מפעלים ועסקים. השקעה בתשתיות הגישה לעיר ולנמל תהווה זריקת עידוד חשובה ומשמעותית ותשפר את תדמיתם", סיכמו.