עמוס רון לעמיר פרץ : יש לאפשר פתיחה מיידית של הנמלים ל- 48 שעות
אמש שלח מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות", מכתב לעמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, בנושא השביתה, המצב בנמלים, השלכות השביתה ובקשה לפתיחה מיידית של הנמל ל- 48 שעות
00:00 ,15.05.2003
אורנה גוברניק, דוברת רשות הנמלים הרכבות, מוסרת כי אמש שלח מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות", מכתב לעמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, בנושא השביתה, המצב בנמלים, השלכות השביתה ובקשה לפתיחה מיידית של הנמל ל- 48 שעות.
במכתב הובהר כי עובדי רשות הנמלים והרכבות והנהלתה השכילו בשנה האחרונה, בעמל רב, לבנות מערכת יחסי עבודה מתוקנת מלווה בהסכמי עבודה חדשים בעלי פוטנציאל לשיפור מהותי בעבודת הנמלים. בנוסף, לקוחות הנמלים, שידעו בעבר תקופות של אי שקט תעשייתי, זכו בתקופה האחרונה לתקופת רגיעה בנמלים, שפתחה בפניהם תקווה לעידן חדש ביחסי הגומלין עם הנמלים.
מר רון ציין כי היציבות בנמלים אפשרה לחברות ספנות קיימות וחדשות לכלכל את צעדיהן מחדש ולהגדיל את כמויות המטען המשונעות לארץ (מטעני שטעון המיועדים למדינות אחרות), אך ייתכן והשביתה הנוכחית במשק תשבש את האמון שנבנה בין הלקוחות לנמלים. תוכניות ארוכות טווח של הלקוחות וחברות הספנות עלולות לרדת לטמיון, תוך ספיגה של נזקים הנאמדים בעשרות מיליוני דולר, הוסיף.
בנוסף, הביע מר רון את חששו כי לקוחות וחברות ספנות עלולים להיערך לחלופות שתסטנה את תנועת המטענים ליעדים אחרים בחו"ל על חשבון הפעילות הכלכלית בארץ.
את מכתבו סיים מר רון בציינו כי אין ספק ששחרור חלקי, גם אם הוא לתקופה מוגבלת, של הנמלים (ובכללם עובדי המכס הרלוונטיים) יאפשר מתן פתח נאות לאותם לקוחות הזקוקים נואשות לחומרי גלם המיועדים לתעשייה הישראלית ולשחרור מכולות יצוא לטעינתן לאוניות (הנמלים בפועל "נסתמו"). לכן, יש לאפשר פתיחה מיידית של הנמלים לתקופה של 48 שעות אשר תאפשר שיפור ניכר ביציאה ובכניסה של יצוא ויבוא, ימנע החמרת הנזק המצטבר ויאיר באור חיובי את עמדתם של עובדי הנמלים בפרט ועובדי המשק בכלל לגורל הכלכלה הלאומית.
במכתב הובהר כי עובדי רשות הנמלים והרכבות והנהלתה השכילו בשנה האחרונה, בעמל רב, לבנות מערכת יחסי עבודה מתוקנת מלווה בהסכמי עבודה חדשים בעלי פוטנציאל לשיפור מהותי בעבודת הנמלים. בנוסף, לקוחות הנמלים, שידעו בעבר תקופות של אי שקט תעשייתי, זכו בתקופה האחרונה לתקופת רגיעה בנמלים, שפתחה בפניהם תקווה לעידן חדש ביחסי הגומלין עם הנמלים.
מר רון ציין כי היציבות בנמלים אפשרה לחברות ספנות קיימות וחדשות לכלכל את צעדיהן מחדש ולהגדיל את כמויות המטען המשונעות לארץ (מטעני שטעון המיועדים למדינות אחרות), אך ייתכן והשביתה הנוכחית במשק תשבש את האמון שנבנה בין הלקוחות לנמלים. תוכניות ארוכות טווח של הלקוחות וחברות הספנות עלולות לרדת לטמיון, תוך ספיגה של נזקים הנאמדים בעשרות מיליוני דולר, הוסיף.
בנוסף, הביע מר רון את חששו כי לקוחות וחברות ספנות עלולים להיערך לחלופות שתסטנה את תנועת המטענים ליעדים אחרים בחו"ל על חשבון הפעילות הכלכלית בארץ.
את מכתבו סיים מר רון בציינו כי אין ספק ששחרור חלקי, גם אם הוא לתקופה מוגבלת, של הנמלים (ובכללם עובדי המכס הרלוונטיים) יאפשר מתן פתח נאות לאותם לקוחות הזקוקים נואשות לחומרי גלם המיועדים לתעשייה הישראלית ולשחרור מכולות יצוא לטעינתן לאוניות (הנמלים בפועל "נסתמו"). לכן, יש לאפשר פתיחה מיידית של הנמלים לתקופה של 48 שעות אשר תאפשר שיפור ניכר ביציאה ובכניסה של יצוא ויבוא, ימנע החמרת הנזק המצטבר ויאיר באור חיובי את עמדתם של עובדי הנמלים בפרט ועובדי המשק בכלל לגורל הכלכלה הלאומית.
עשוי לעניין אותך
13.05.2003
השביתה הכללית במשק : בנמלי הים ממתינות 36 אוניות
12.05.2003
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תפנה לבית המשפט לקבלת צו מניעה נגד השביתה במכס
05.05.2003
בעקבות העיצומים במשק- נמלי הים פועלים במתכונת חלקית
01.05.2003
אל-על, UPS ו- FedEx קיבלו אישור מיוחד לנחות בנתב"ג
01.05.2003
עודד טירה, בהפגנת המחאה נגד השביתה: כל שעת שביתה מוסיפה 170 עובדים למעגל האבטלה
01.05.2003
לין לרוה"מ: להוציא צווי ריתוק לעובדים בנתב"ג ובנמלי הים