עיצומים באשדוד; המובילים היבשתיים מאיימים: נפסיק לפקוד את הנמל

על פי הערכות, העיצומים באשדוד אמורים להימשך בשבועות הקרובים. בן הרוש: כל בוקר אנחנו מתעוררים לסקטור אחר, אף אחד לא לוקח אחריות ואנחנו מדממים על הרציפים. נמל אשדוד בתגובה: עושים המיטב כדי שהעבודה תימשך כסדרה


00:00 ,12.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הערכות, העיצומים באשדוד אמורים להימשך בשבועות הקרובים. בן הרוש: כל בוקר אנחנו מתעוררים לסקטור אחר, אף אחד לא לוקח אחריות ואנחנו מדממים על הרציפים. נמל אשדוד בתגובה: עושים המיטב כדי שהעבודה תימשך כסדרה
 
עובדי חברת נמל אשדוד נקטו אתמול בעיצומים הן במשמרות הבוקר ובמשמרות אחה"צ, וזאת בשל אי הסכמות בין הוועדים לנמל. למערכת PORT2PORT נודע כי השיבושים מתבטאים בעיקר באי עבודה בשעות נוספות, עובדה המקטינה משמעותית את מספר הצוותים המוקצים לעבודה, וזאת בנוסף לעיצומים המתמשכים של מחלקת הים, הנתבים, בתי המלאכה ומנהלי העבודה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים ומסיעים בישראל, פנה בעקבות העיצומים בנמל להנהלת חברת נמל אשדוד, ובעקבות שיחה עם אנשי הנהלה נמסר לו כי יש לצפות לשיבוש העבודה בנמל במהלך החודש וחצי הקרובים. כמו כן נודע למערכת PORT2PORT ממקורות שונים כי בכוונת הנהלת הנמל לפנות בדחיפות לבית דין לעבודה על מנת להחזיר עבודה בנמל לתקנה. 
 
גבי בן הרוש ציין עוד כי הנהלת מועצת המובילים והמסיעים שוקלת השבתת מגן של נמל אשדוד, וזאת עקב הנזקים הכספיים הרבים הנגרמים לחברות התובלה, לנהגים וללקוחות הסופיים של חברת נמל אשדוד.
 
נציין כי בן הרוש פנה במכתב לכל מנהלי חברות ההובלה בו נאמר כי עליהם להיערך לעיצומים באשדוד. העתקים מהמכתב נשלחו גם לשר התחבורה ישראל כץ, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מר אוריאל לין, יו"ר איגוד לשכות המסחר, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ושוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד.
 
בן הרוש אף קרא לשר התחבורה לעצור את השתוללות העובדים בנמל אשדוד, שאת מחירה משלמות חברות ההובלה בנזקים שמשמעותם מאות אלפי שקלים ביום. "המועצה לא תשלים עם מצב של שיבושים יום-יומיים בנמל אשדוד, ואם העיצומים לא ייפסקו תוכרז שביתת מגן ונמל אשדוד יהיה מחוץ לתחום עבור המשאיות", ציין בן הרוש במכתבו למנהלי חברות התובלה.
 
בן הרוש הוסיף בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי "אין לי בעיה אם יש להם מאבקים עם ההנהלה, זה לגיטימי, אבל למה על הגב של חברות התובלה? לפני שבועיים היה לנו סיפור עם הגוררות, עכשיו עם בתי המלאכה, כל בוקר אנחנו מתעוררים לסקטור אחר. אף אחד שם לא לוקח אחריות, אף אחד לא מודיע לנו מה קורה בנמל, ואנחנו לא מוכנים לשבת על הרציפים ולדמם, זה גורם סבל לנהגים וללקוחות".
 
בן הרוש הוסיף כי היום יתכנסו חברי מועצת המובילים והמסיעים ויחליטו על צעדיהם העתידיים באם העיצומים בנמל אשדוד יימשכו ויפגעו בעבודה השוטפת של חברות התובלה. לדבריו, חברי המועצה אף פנו לשם קבלת חוות דעת משפטית, לפיה יחויבו העובדים והנהלת הנמל בתשלום פיצויים לחברות ההובלה על הנזקים אשר נגרמים להם.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת החברה עושה את המיטב בכדי להבטיח שהעבודה בנמל תימשך כסדרה".