עולה הסבירות כי אוניות צובר לא תוכלנה לפרוק סחורה באשדוד החל מינואר 2007

מנכ"ל חברת נמל אשדוד פנה למשרד להגנת הסביבה בבקשה לקבלת היתר הזרמה זמני עד לסוף ינואר 2007 לשם היערכות הנמל. נציגי המשתמשים טרם שמעו מאנשי משרד התחבורה בנושא


00:00 ,24.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל אשדוד פנה למשרד להגנת הסביבה בבקשה לקבלת היתר הזרמה זמני עד לסוף ינואר 2007 לשם היערכות הנמל. נציגי המשתמשים טרם שמעו מאנשי משרד התחבורה בנושא
 
יונה ליכטנשטיין, נציג המשתמשים לפריקת מטען צובר, המייצג את ענף יבוא הגרעינים והמספוא, הודיע היום לחברי ארגונו כי טרם קיבל תגובה למכתבו הדחוף אל מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן בנושא פריקת אוניות צובר בנמל אשדוד.
 
ליכטנשטיין ציין בנוסף כי הוא לא קיבל תגובה גם ממנכ"לי המשרדים התמ"ת, החקלאות והגנת הסביבה, וצירף להודעתו עותק ממכתבו של מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, אל ד"ר ענבר המשמש כסמנכ"ל בכיר במשרד להגנת הסביבה. במכתב מבקש סגיס מד"ר ענבר היתר זמני להזרמה לים של חודש ימים – עד סוף ינואר 2007 – אשר יספק זמן היערכות עבור חברת נמל אשדוד להצגת תוכניות עבודה מפורטות בנושא הזרמה לים.
 
ליכטנשטיין ציין בהודעתו כי אם יתקבל היתר זמני זה ה"חשש החמור נדחה בחודש", ואם לא הרי שכבר ב-1 בינואר לא תוכלנה להיפרק בנמל אשדוד אוניות צובר.
 
כזכור, במהלך פגישה שנערכה לאחרונה בין נציגי המשרד להגנת הסביבה בנוכחות הסמנכ"ל יוסי ענבר ובהשתתפות מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס, נשיא לשכת הספנות ראובן צוק, נציג רשות הספנות והנמלים, נציגי המשתמשים בהובלה ימית, אנשי איגוד ערים ואחרים הונח על השולחן מכתב קצרצר מהמשרד לאיכות הסביבה, שהתקבל בנמל אשדוד באותו יום, אשר תוכנו כדלקמן: "נדחתה בקשתכם להפעיל את רציפי נמל אשדוד עם ציוד 'רגיל' מזהם". על המכתב היה חתום ד"ר אילן מלסטר, מרכז הוועדה למתן היתרים מטעם המשרד להגנת הסביבה.
 
המשמעות המעשית של מכתב זה היא כי לא ניתן יותר לשנע בנמל באשדוד מטענים בצובר. זאת מכיוון שלא יינתן היתר לכל רציפי הנמל (גם אלה הפועלים כבר עשרות שנים) לפרוק אוניות צובר כולל התבואות עד שלא יותקנו האמצעים הנדרשים למניעת הזרמה לים.

תוקף ההיתר הנוכחי להפעלת הרציפים הקיימים פג ב-31.12.2006.