עוזני וגנצרסקי קוראים לעצמאות תפעולית של חברות הנמל

עמוס עוזני- מנכ"ל נמל חיפה, במפגש עם ועד חברי לשכת הספנות בחיפה: אנו שמחים לדעת שיש לנו תמיכה מכם במאבק לקבלת עצמאות תפעולית ואחריות על יזום הפיתוח העתידי בנמל


00:00 ,08.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עמוס עוזני- מנכ"ל נמל חיפה, במפגש עם ועד חברי לשכת הספנות בחיפה: אנו שמחים לדעת שיש לנו תמיכה מכם במאבק לקבלת עצמאות תפעולית ואחריות על יזום הפיתוח העתידי בנמל.
 
במפגש עם ועד לשכת הספנות בחיפה הציגו, עמוס עוזני- המנהל הכללי של חברת הנמל ונחום גנצרסקי- נשיא לשכת הספנות, חזית אחת בנושא האחריות התפעולית שלאחר הרפורמה המבנית בנמלים. עמוס עוזני אמר לנוכחים שהרפורמה בחלקה מאד מוצלחת ובחלקה זקוקה לשיפורים מיידיים, ובעיקר באורינטציה העסקית שבין חנ"י לבין חברות הנמל. לדבריו, הצד החלש ברפורמה הינו בעודף ברגולציה ובבירוקרטיה ויש לשנותה כמה שיותר מהר.
 
לדבריו של עוזני היה שותף גם נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, שקרא במספר הזדמנויות לפצל את חברת הנכסים (חנ"י) לשלוש חברות נכסים עצמאיות, אחת לכל חברת נמל, שיעסקו באופן עצמאי ובלתי תלוי, כל אחת בפיתוח הנמל שאליו היא משתייכת.
 
עוזני הציג בפני הנוכחים את תוכניות הפיתוח של נמל הכרמל, נמל קישון מזרח, הארכת ערוגות ברציף המזרחי לנמל תוכניות הפיתוח של שער הכניסה והרעיון לחיבור הנמל לקישון באמצעות גשר. "תוכניות אלה", ציין עוזני, "הן מחייבות המציאות ואמורות לתת לכולנו אפשרות להתפתחות והגדלת נפחי הפעילות והשרות בנמל".
 
עוזני ציין שנמל חיפה נאלץ להתמודד עם מחסור בעורף תפעולי, מחסור המעיק ומונע המשך גידול ופיתוח. לדבריו, כפתרון בודקת חברת הנמל אפשרות למציאת שטחים עורפיים אף באזור גוש דן, כל זאת בכדי לשפר את רמת השרות ללקוחות תוך שת"פ אסטרטגי עם רכבת ישראל .
 
לאחר מכן התפתח דיון משותף בין המארחים לבין הנהלת הנמל בנושאים אקטואליים הקשורים לפיתוחו ותפעולו של הנמל. ראובן צוק, חבר ועד הלשכה, הבהיר שלשכת הספנות מבקשת להיות שותפה לתהליך שינוי מבנה התעריפים. נשיא הלשכה גנצרסקי ציין ששאול צמח מהאוצר מנהל את נושא התעריפים עם עוזר אחד או שניים בלבד. "יש לנו הבטחה מצמח שלא יוציא את התעריפים לפני שהלשכה תיודע".
 
במפגש לקחו חלק עמוס עוזני וחיים לנצינסקי מחברת הנמל ואילו מלשכת הספנות השתתפו נחום גנצרסקי- נשיא הלשכה, יחד עם עמיתיו: יורם הופמן , גדעון קורן, ראובן סדאי, רוני שיפטן, ראובן צוק, רמי עוזיאלי, דוד קסטל, עדני סמקין, יגאל בריף.