עודכנה רשימת המועמדים לקורס מנהלי עבודה בנמל אשדוד

זאת בעקבות ביקורת פנימית של רשות הנמלים שמצאה טעויות מתמטיות בנוסחה שלפיה שוקללו נתוני המועמדים; יחד עם זאת, המבקר קבע שהטעויות, שנמצאו על ידו, נעשו בתום לב וללא הפעלת שיקול זר כלשהו


00:00 ,27.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
זאת בעקבות ביקורת פנימית של רשות הנמלים שמצאה טעויות מתמטיות בנוסחה שלפיה שוקללו נתוני המועמדים; יחד עם זאת, המבקר קבע שהטעויות, שנמצאו על ידו, נעשו בתום לב וללא הפעלת שיקול זר כלשהו

לאור טענות שונות שפורסמו בעתונות, לגבי טוהר הליכי המכרז הנחה יו"ר מועצת הרשות, מר דן תיכון, את הביקורת הפנימית של רשות הנמלים, לבצע תהליך בדיקה של הליכי המכרז. ביום 19.9.04 הגיש מבקר הרשות את דו"ח הבדיקה ליו"ר מועצת הרשות, בו התייחס לטענות שהועלו על ידי ההסתדרות וועד ציוד מכני. המבקר מצא כי לא נפל כל פגם במכרז, מבחינת ההליכים, תקינותם, ותום הלב והמקצועיות של חברי הוועדה מטעם ההנהלה.

בכלל זה שלל המבקר את הטענות לגבי אי-עמידת מועמדים שזכו במכרז בדרישות הסף ואת הטענות כאילו מועמדים נשלחו על ידי הוועדה למבחני התאמה חוזרים. כמו כן לא מצא המבקר שום ממצא על התערבות חיצונית בתוצאות המכרז.

עם זאת, מצא המבקר שתי טעויות מתמטיות שנפלו בנוסחה שעל פיה שוקללו נתוני המועמדים ודורגו ברשימה הסופית של המועמדים לפיה ייקבעו הזוכים, כמפורט להלן:

א. ציוני הראיון האישי אשר ניתנו ע"י חברי ההנהלה (בין 0% ל-21% מהציון הכולל) סוכמו ולא נערך ממוצע לגביהם לפני שהוכפלו ב- 2/3 (שהוא משקל ההנהלה בועדה).

ב. קבוצת מרכיבי ציון המהווה 19% מהציון הכולל, ואשר נכללו בה ציון בגין שעות נוספות (4%), ציון בגין בירורים משמעתיים (10%) וציון בגין תאונות עבודה (5%), הוכפלה בטעות בגורם 0.19. בכך הוקטן משקל גורם זה ל-3.61 נקודות (3.61 = 19*0.19) מתוך 84.61 נקודות מקסימליות (לפי 84.61 = 100-19+3.61).

המבקר מצא כי שתי הטעויות הביאו לשינוי של שישה שמות ברשימת 30 המועמדים הנבחרים. המבקר קבע כי הוא מתרשם שהטעויות שנמצאו על ידו נעשו בתום לב וללא הפעלת שיקול זר כלשהו.

לנוכח טעויות אלה שמצא המבקר, כונסה ביום 23.9.2004 ועדת המכרזים על מנת לאשר מחדש את רשימת המועמדים הזוכים, אשר, כאמור בדו"ח המבקר, שונה ב- 6 שמות מהרשימה שאושרה ביום 15.8.04, קרי 6 שמות יצאו מהרשימה המקורית ו-6 התווספו אליה, הכל בהתאם לדירוג המחודש הנגזר מהתיקונים המתימטיים בנוסחת השיקלול.

מבקר נמל אשדוד התייצב לדיון בוועדת המכרזים ופרט את עיקרי ממצאיו, ולאחר שהסביר את דבר הטעות, הצביעה הוועדה על הרשימה המתוקנת, לא לפני שמר חסן ניסה לסכל את דיון הוועדה באמצעות העלאת הצעה לפיה חברי הוועדה "יפסלו את עצמם" ושהוועדה לא תקבל החלטות. הצעתו זו נדחתה על ידי רוב חברי הוועדה, והוועדה הצביעה על אימוץ ממצאי המבקר ואישור הרשימה המתוקנת. הרשימה אושרה ברוב של 1:2.

מר אמיל חסן, מזכיר ועד מנהלי עבודה בנמל אשדוד, סירב לחתום על הפרוטוקול.

מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי ועדת המכרזים של נמל אשדוד פעלה גם הפעם כפי שהיא נוהגת תמיד על פי כל כללי המינהל התקין. "בדיקת המועמדים לקורס מנהלי עבודה נעשתה במקצועיות תוך בדיקת כל הקריטריונים ובהתאם לכללי המכרז, כפי שאישרה הביקורת הפנימית של הרשות. מבקר הרשות מציין כי בתום לב נעשו שתי טעויות מתמטיות שנפלו בנוסחה שעל-פיה שוכללו ודורגו המועמדים".

אתמול, בשעות אחר הצהריים, נפגש מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, עם ששת המועמדים ששמותיהם הוסרו מהרשימה ותיאר את השתשלשלות האירועים.