עודד טירה: עובדי הנמלים פוגעים במקור פרנסתם של עובדי המגזר העסקי

עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים: עובדי הנמלים פוגעים במקור פרנסתם של עובדי המגזר העסקי; פוגעים בערך "כחול לבן", וזאת על רקע קיטון בייצוא בייצוא של 1.5% בחדשים אוקטובר - נובמבר


00:00 ,11.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים: עובדי הנמלים פוגעים במקור פרנסתם של עובדי המגזר העסקי; פוגעים בערך "כחול לבן", וזאת על רקע קיטון בייצוא בייצוא של 1.5% בחדשים אוקטובר - נובמבר; מזהיר בפני דרישה לנקיטת אמצעים קשים ע"י הממשלה.

בעקבות החלטת עובדי נמל אשדוד, לנקוט שוב בעיצומים, פנה עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, ליו"ר הועדים, בקריאה להפסיק את הצעדים.

במכתבו ליו"ר הועדים מציין טירה כי המגזר העסקי עבר משברים קשים בשנים האחרונות וכעת הוא מנסה להתאושש, לייצר מקומות עבודה חדשים. דווקא אותו מגזר שמייצא ומייבא סחורות וח"ג חש כי הוגדשה הסאה. תעשיינים רבים מעבירים פעילות לחו"ל, כאשר חוסר היציבות ביחסי העבודה בנמלים הוא שיקול דומיננטי. "חוסר יכולת לנהל יחסי ספק לקוח, תוך אמון והערכה הדדית, כי הסחורות תגענה בזמן גרמו לאבדן לקוחות והפסדים רבים". כך לדברי עודד טירה.

הייצוא התעשייתי שהחל להתאושש צנח שוב בחודשים אוקטובר נובמבר בשיעור של 1.5% במונחים ריאליים.

במכתבו מציין עודד טירה, כי בית הדין לעבודה גילה אחריות ראויה לשבח ופסק כי אין להשבית הנמלים ולפגוע בסחר החוץ של ישראל, אך הוועדים בנמל אשדוד מפרים ומבזים החלטת בית הדין באופן בוטה, כדבריו "אין דין ואין דיין".

עודד טירה פנה במקביל ליו"ר ההסתדרות החדשה ח"כ עמיר פרץ להפעיל את מנהיגותו ולהתערב לאלתר למנוע את השביתה על מנת לאפשר להחזיר יחד את המשק לשפיות כלכלית וחברתית. עודד טירה הדגיש בפני יו"ר ההסתדרות: "פגיעה ביצוא היא פגיעה בערך "כחול לבן" שאתה כל כך מכבד ומקדם".

עודד טירה הדגיש במכתבו ליו"ר ההסתדרות ויו"ר הועדים כי הוא נחוש בהחלטתו לפנות לממשלת ישראל לפעול באופן נחרץ ביותר על מנת להחזיר הנמלים לעבודה מלאה במידה ואלו לא יענו לפנייתו.