עובדי צים לא קיבלו מענק מכירה ומאיימים בצעדים ארגוניים; האוצר: הכספים יועברו בקרוב

לטענת ההסתדרות, עובדי צים זכאים ל- 15 מליון שקל מתוך סכום המכירה של "צים" לחברה לישראל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה; האוצר בתגובה: הנושא נמצא בביצוע ועבר היום את אישור ועדת הכספים


00:00 ,24.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת ההסתדרות, האוצר נדרש היה להעביר לעובדי צים 15 מליון שקל מתוך סכום המכירה של "צים" לחברה לישראל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה, אך עד היום לא הועברו הכספים; האוצר בתגובה: הנושא נמצא בביצוע ועבר היום את אישור ועדת הכספים של הכנסת. הכספים יועברו בקרוב עם השלמת הפרוצדורה
 
ההסתדרות החדשה במרחב חיפה תאשר לעובדי "צים" לנקוט בצעדים ארגוניים החל מסוף שבוע זה, על אי העברת מענק לעובדים כחלק ממכירת מניות המדינה לחברה לישראל.
 
יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות במרחב חיפה, ציין כי החברה לישראל העבירה למדינת ישראל 506 מליון שקל עבור מכירת חלק המדינה של חברת "צים" לחברה לישראל. לדבריו, מתוך סכום זה אמורה היתה המדינה להעביר לעובדים סכום של 15 מליון שקל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה.
 
כהן ציין כי ביצוע התגמול היה באחריותו של ד"ר יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר, שעד היום לא דאג לאישורים המתאימים.
 
כאמור, בעקבות כך אישר יגאל כהן לנקוט בצעדים ארגוניים במידה ולא יועבר התגמול לאלתר.
 
 
האוצר: הכספים יועברו בקרוב עם השלמת הפרוצדורה
 
מדוברות האוצר נמסר כי לאור בקשות מיוחדות של עובדי צים, התנהל במהלך החודשים האחרונים מו"מ בין המדינה לבין העובדים באשר לאופן חלוקת תגמול ההפרטה לעובדים. מרגע שהושגה הסכמה לפני מספר שבועות ,פעל משרד האוצר בנמרצות לתיקצוב הסכום.
 
עוד נמסר כי הנושא נמצא בביצוע ועבר היום את אישור ועדת הכספים של הכנסת. מהאוצר נמסר כי הכספים יועברו בקרוב עם השלמת הפרוצדורה.
 
 
החברה לישראל: מצפים שהכסף יועבר מהר ככל האפשר
 
מהחברה לישראל נמסר בתגובה: "אנו שמחים שלפי הודעת האוצר הנושא אושר היום בועדת הכספים ומצפים כי הכסף יועבר לעובדים מהר ככל האפשר".