עובדי צים יחלו בקרוב בעיצומים על אי העברת מענק ממכירת מניות המדינה

משלא נתקבל המענק, החליטו היום העובדים וההסתדרות כי אם האוצר לא יעביר את המענק בימים הקרובים, עובדי צים יחלו בעיצומים כגון עיכוב מטענים מסויימים שיגיעו למדינת ישראל


00:00 ,29.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי צים: האוצר שוב מתעתע בנו. האוצר אינו מכבד את ההסכמים שהם חתומים עליהם; דובר צים: לעובדים מגיע הכסף
 
כזכור, החברה לישראל העבירה למדינת ישראל 506 מליון שקל עבור מכירת חלק המדינה של חברת "צים" לחברה לישראל. מתוך סכום זה אמורה היתה המדינה להעביר לעובדים סכום של 15 מליון שקל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה.

ועד עובדי צים טוען כי ועדת הכספים אישרה כבר פעמיים את מענק ההפרטה שהוסכם בהסכם ההפרטה של המדינה עם עובדי צים (פברואר 2004) אך האוצר אינו מעביר את הכספים בטענה כי אין סעיף תקציבי להעברת הכסף.
 
במהלך סוף חודש מאי השנה אישרה ההסתדרות לעובדי "צים" לנקוט בצעדים ארגוניים, על אי העברת מענק לעובדים כחלק ממכירת מניות המדינה לחברה לישראל. בסוף חודש מאי נמסר מהאוצר כי הנושא נמצא בביצוע וכי הכספים יועברו בקרוב עם השלמת הפרוצדורה, מה שעדיין לא בוצע.
 
משלא נתקבל המענק, החליטו היום העובדים וההסתדרות כי אם האוצר לא יעביר את המענק בימים הקרובים, עובדי צים יחלו בעיצומים כגון עיכוב מטענים מסויימים שיגיעו למדינת ישראל.
 
יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אמר לוועדי העובדים כי לא ייתכן שהחברה לישראל קיבלה את חלקה, האוצר קיבל את הכסף ורק העובדים עדיין ממתינים שנה וחצי לחלקם. אבי שטרית- יו"ר ועד עובדי צים ואבי לוי- מזכיר איגוד קציני הים מבקשים מההסתדרות בחיפה לאשר להם לפעול מיידית נגד הסחבת של האוצר.
 
במהלך שבוע הבא צפויים יגאל כהן, אבי שטרית ואבי לוי להיפגש ולהחליט על צעדיהם ובמידה ועד אז לא יועבר המענק לעובדים, קיימת האפשרות המיידית לעיצומים.
 
בצים עובדים כ- 1000 עובדים.
 
 
דובר צים: לעובדים מגיע הכסף
 
דובר צים מסר בתגובה: "לעובדים מגיע הכסף אחרי שועדת הכספים של הכנסת אישרה העברתו. ההנהלה מקווה שהנושא יוסדר במהרה ומשרד האוצר יעביר לעובדים את המגיע להם".
 
 
טרם נתקבלה תגובת משרד האוצר.