עובדי נמל חיפה משבשים את העבודה בנמל

ככל הידוע הסיבה לשיבושים היא התנגדות העובדים להכנסת מערכת ה-TOS לשימוש. בנמל חיפה עובדים כעת על פי רשימות מוגדרות מראש וסוגרים את השערים לקליטת מכולות. מהנהלת נמל חיפה נמסר: "אנו מאמינים כי הכל יסתדר בשעות הקרובות"


00:00 ,01.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ככל הידוע הסיבה לשיבושים היא התנגדות העובדים להכנסת מערכת ה-TOS לשימוש. בנמל חיפה עובדים כעת על פי רשימות מוגדרות מראש וסוגרים את השערים לקליטת מכולות. מהנהלת נמל חיפה נמסר: "אנו מאמינים כי הכל יסתדר בשעות הקרובות"
 
למערכת port2port נודע כי החל ממשמרת ג' של אתמול (משמרת לילה) החלו עיצומים בעבודות בנמל חיפה. העיצומים נמשכים גם הבוקר, וככל הידוע הסיבה לשיבושים בעבודה הינה התנגדות העובדים להכנסת מערכת ה-TOS לשימוש בנמל בחיפה.
 
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד טרנספורט החדש, אשר נבחר לתפקיד בחודש האחרון, הבטיח לפני הבחירות כי מערכת ה-TOS החדשה לא תיכנס לשימוש. לטענתו, הכנסת מערכת ה-TOS לשימוש תביא לפיטוריהם של 30 בקרים. עוד נודע כי עובדים מנמל חיפה היו אמורים לצאת היום להדרכות לשם תפעול מערכת ה-TOS.
 
כפי שנודע למערכת port2port, במסגרת השיבושים בנמל העובדים אינם מוכנים להתגמש ועובדים על פי רשימות מוגדרות מראש. כמו כן סוגרים העובדים את שערי הנמל לקליטת מכולות וטוענים ללחץ בעבודה. נכון לכתיבת שורות אלו לא ניתן היה להשיג את תגובת ועדי העובדים לדברים.
 
מערכת TOS (ר"ת Terminal Operating System) הינה מערכת מתקדמת להפעלת מסופי מכולות המיועדת לנהל ולתכנן את כל הפעילות של מסופי המכולות משער הנמל עד לאוניה ובחזרה, וכוללת ממשקים לקהילת המשתמשים בהובלה הימית.
 
מערכת מסוג זה משולבת במרבית הנמלים הגדולים בעולם והיא אחראית בין היתר לניהול הקבלה ושיגור המכולות בשער הנמל ובכלל זה קשר יבשתי בין הנמל לעורף (מובילים, רכבת). המערכת מנהלת ומתכננת את כל אחסון המכולות בשטח הנמל באופן אופטימלי ויעיל בהתאם לציוד הפנוי ולתוכנית ההטענה, מבצעת תוכנית אופטימלית לפריקה ולטעינה של האוניה בהתאם למצב הערוגות והמנופים הזמינים לעבודה ומנחה את הכלים בשטח בהתאם לסדר המשימות.
 
מהנהלת נמל חיפה נמסר כי הנושא נמצא בבירור עם כל הגורמים הרלוונטיים כולל ההסתדרות. "אנו מאמינים כי הכל יסתדר בשעות הקרובות".