‏ עובדי נמל אשדוד שיבשו אתמול את העבודה בנמל

חברת נמל אשדוד טוענת כי השיבושים נעשו בניסיון לכפות קליטת בני עובדים וקרוביהם. טוענת כי ועד העובדים בנמל היה מעוניין בזכות וטו על קבלת 50 עובדים חדשים לעבודה


00:00 ,09.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד טוענת כי השיבושים נעשו בניסיון לכפות קליטת בני עובדים וקרוביהם. טוענת כי ועד העובדים בנמל היה מעוניין בזכות וטו על קבלת 50 עובדים חדשים לעבודה
 
עובדי נמל אשדוד החלו אתמול בבוקר בשיבושי עבודה בנמל בניסיון לכפות על ההנהלה קליטת בני עובדים וקרוביהם בניגוד לנהלים ובניגוד להנחיות רשות החברות הממשלתיות.
 
ועד עובדי התפעול הפסיק אתמול בבוקר את העבודה לצורך אסיפת עובדים בלתי מורשית, והורה לעובדים לשבש את חלוקת המים לשתייה בנמל.
 
הרקע לשיבושים הוא תהליך המתקיים בנמל - על פי מכרז שפורסם לפני כשנה - לקליטת 50 עובדים חדשים. תהליך קליטת העובדים, כולל מבחני מיון ב"פילת" ונעשה על פי אמות מידה של שוויון הזדמנויות כנדרש כחוק. לאחרונה הושלמה רשימת העובדים המיועדים להתקבל לעבודה בנמל, לאחר שעמדו בהצלחה בכל הדרישות.
 
ועד העובדים בנמל ניסה לאחרונה, במספר הזדמנויות, להתערב בהליכי המיון בניסיון לשלוט על תהליך קבלת העובדים, כפי שנעשה בעבר טרם הרפורמה בנמלים. ועד העובדים הודיע להנהלה כי הוא מעוניין במעין זכות וטו על רשימת העובדים המועמדים לקליטה, דבר אשר נדון ונדחה על הסף בעבר בבית הדין האזורי לעבודה. בית הדין קבע שלא נפל כל פגם בתהליך הקליטה, המסתיים בימים אלה.
 
מנכ"ל הנמל, שוקי סגיס, הודיע הבוקר להסתדרות ולוועד העובדים בנמל כי ההנהלה רואה בחומרה רבה את הפגיעה הפראית והבלתי חוקית בעבודת הנמל ובשירות ללקוחותיו. סגיס אמר, במכתב ששלח ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, כי הוא רואה בהסתדרות את הגורם האחראי לשקט התעשייתי בנמל, זאת לאור התחייבויותיה של ההסתדרות במסגרת הסכמי הרפורמה  להימנע משיבושי עבודה בנמל לתקופה של 5 שנים.
 
אתמול, אגב, באותה עת ממש, נפגשו לראשונה שר האוצר הנכנס, אברהם הירשזון, ועופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה. השניים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה וחיזוק הקשר בין הגופים וחייכו אל המצלמות. האם החיוכים יימשכו – ימים יגידו.