עובדי הנמלים: נתניהו מעוניין בשביתה; האוצר: אנו דוחים טענה זו מכל וכל

ועדי העובדים בנמלים: "העמדת צוותי מו"מ ללא סמכויות אשר מתאמצים למשוך המו"מ מוכיחה כי נתניהו מעוניין בשביתה;האוצר בתגובה: "משרד האוצר דוחה מכל וכל את הטענה כאילו הוא חפץ בשביתה. שביתה בנמלים תגרום נזקים עצומים למשק ולאזרחים"


00:00 ,12.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדי העובדים בנמלים: "העמדת צוותי מו"מ ללא סמכויות אשר מתאמצים למשוך המו"מ מוכיחה כי נתניהו מעוניין בשביתה;האוצר בתגובה: "משרד האוצר דוחה מכל וכל את הטענה כאילו הוא חפץ בשביתה. שביתה בנמלים תגרום נזקים עצומים למשק ולאזרחים"
 
ראשי ועדי עובדי הנמלים אמרו הבוקר כי מדיניותו של שר האוצר בנימין נתניהו כלפי עובדי הנמלים מוכיחה כי נתניהו מעוניין בהשבתת הנמלים, בכדי לגייס את דעת הקהל נגד עובדי הנמלים, זאת למרות ששביתה תפגע קשות בתעשיינים ובמשק הישראלי. 
 
לדבריהם, במסגרת המשא ומתן המתקיים בין ועדי עובדי הנמלים לאוצר מעמיד נתניהו צוותי משא ומתן נטולי סמכויות שאינם יכולים להגיע לסיכומים עם האוצר, אשר עושים מאמץ לדחות ולמשוך את המשא ומתן ככל שניתן, בכדי להגיע ל-17 לפברואר (יום בו אמור להתחיל יישום חוק הרפורמה בנמלים), ללא הסכמות עם העובדים.
 
"נתניהו מנסה לשבור את התנגדות העובדים על ידי שבירת הסטטוס-קוו בנמלים באמצעות מינויים שנויים במחלוקת הגורמים לתסיסה בנמלים, אך עובדי הנמלים שבים ומדגישים כי הם נחושים ומאוחדים במאבקם. נתניהו לא יצליח לפלג בינינו", ציינו.
 
נציגי הועדים הוסיפו כי עובדי הנמלים באים בתום לב למשא ומתן, בכדי להגיע לסיכומים שימנעו את השבתת הנמלים שתגרום לפגיעה קשה בתעשיינים ובמשק הישראלי, אך, לטענתם, נראה ששר האוצר מוביל מדיניות תמוהה, על מנת לגרום להשבתת הנמלים.
 
דובר משרד האוצר אמר בתגובה: "בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ מורכב ביותר המתייחס למכלול הנושאים הנוגעים להסדרת המעבר של הנמלים לחברות ממשלתיות. במסגרת המו"מ התקיימו עשרות פגישות. משרד האוצר דוחה מכל וכל את הטענה כאילו הוא חפץ בשביתה. שביתה בנמלים תגרום נזקים עצומים למשק ולאזרחים. שאיפתנו היא להגיע מוקדם ככל האפשר להסדרת הנושאים שבמחלוקת, וזאת עוד קודם לכניסתו של החוק לתוקף ב- 17/02/2005 המחייב פיצול של הנמלים ומעבר לחברות נפרדות".
 
דובר האוצר ציין בתשובתו כי בשבוע שעבר נפגש "צוות העל" בראשות הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, הממונה על התקציבים, קובי הבר עם ראש האגף לאיגוד מקצועי, עופר עייני, לצורך קידום המו"מ ובנוסף נקבעה לשבוע הקרוב סדרה נוספת של פגישות בדרגי מקבלי ההחלטות. "במידת הצורך תקבענה פגישות בין שר האוצר, שר התחבורה ויו"ר ההסתדרות".