עובדי הנמלים לא התייצבו למו"מ שחודש הבוקר בנושא הרפורמה

נציגי העובדים בנמלים לא התייצבו לשיחות מאחר ולטענתם האוצר לא מכבד סיכומים ; עמוס רון בהתייחסו לשיחות מהבוקר: "אני מאמין כי בתוך מספר שבועות של מו"מ אינטנסיבי ניתן יהי להגיע לחקיקה בהסכמה"


00:00 ,18.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר חודש המו"מ על הרפורמה בנמלים ; נציגי העובדים בנמלים לא התייצבו לשיחות מאחר ולטענתם האוצר לא מכבד סיכומים ; עמוס רון בהתייחסו לשיחות מהבוקר: "אני מאמין כי בתוך מספר שבועות של מו"מ אינטנסיבי ניתן יהי להגיע לחקיקה בהסכמה"

המו"מ בנושא הרפורמה בנמלים שאמור היה להתחדש הבוקר בין נציגי האוצר לבין נציגי העובדים בנמלים ונציגי ההסתדרות, נפתח הבוקר ללא נוכחות נציגי העובדים בנמלים. הרקע לאי התייצבותם לחידוש השיחות הוא זה שלדברי עובדי הנמלים האוצר לא מאשר הסכמות והבנות בנודע לדרגות ותק לעובדים.

כזכור, ביום חמישי האחרון הציב אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, אולטימטום להנהלת רשות הנמלים ולמשרד האוצר שלפיו לא יגיעו נציגי העובדים בנמל אשדוד אל השיחות בנושא הרפורמה בנמלים, במידה ולא יוסדר באופן מיידי נושא ה"דרגות" לעובדים ותיקים.

דודו פרץ, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל חיפה, ציין כי גם בנמל חיפה נתקלים עובדי הנמלים במצב דומה שלפיו, כבר לפני חודשיים סוכם עם האוצר על "ניקוי שולחן" שבמסגרתו יפתרו סוגיות ותק ושכר של עובדים מסקטורים שונים בנמל. לדבריו, סוכם אז שב- 1 לאפריל יבוצעו תשלומים בהתאם, אך מאחר וב- 1 לאפריל לא כובד הסיכום ומאחר והנהלות הנמלים טוענות כי האוצר לא מאשר הסכמות אלו, הרי שהוחלט שגם נציגי נמל חיפה לא יתייצבו לשיחות שנפתחו כאמור הבוקר.

המו"מ שנפתח הבוקר, ללא עובדי הנמלים, מתקיים בין נציגי האוצר לבין נציגי ההסתדרות. חיים שייב, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, הלוקח חלק פעיל בשיחות מול האוצר כבר מראשיתם לפני חודשים אחדים, ידווח לנציגי הועדים על התנהלות השיחות.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, ציין כי הבוקר אכן נפגשו נציגי האוצר עם נציגי ההסתדרות, ללא נוכחותם של עובדי הנמלים. הפגישה מהבוקר היתה לדבריו הכנה לקראת ימי ג' ו- ד' אז ישובו הצדדים להמשך המו"מ, מתוך תקוה שנציגי הנמלים יגיעו אף הם.

"מיצינו את הנושאים השנויים במחלוקת ואנחנו יותר קרובים להסכמות מאשר אנשים מעריכים. עדיין נותרו מספר מחלוקות שלגבי מרביתם כבר ידוע גם המיתווה לפתרון. אני מאמין כי בתוך מספר שבועות של מו"מ אינטנסיבי ניתן יהי להגיע לחקיקה בהסכמה", סיכם רון.