עובדי הנמלים זועמים על תמיכת רה”מ בחוק הרפורמה בנמלים

היום בצהריים ייפגשו ועדי העובדים בנמלים עם נציגי ההסתדרות ועם היועצים המשפטיים על מנת לבחון את האפשרויות העומדות לרשותם, כולל "נקיטת צעדים דרסטיים מצד עובדי הנמלים"


00:00 ,27.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
היום בצהריים ייפגשו ועדי העובדים בנמלים עם נציגי ההסתדרות ועם היועצים המשפטיים על מנת לבחון את האפשרויות העומדות לרשותם, כולל "נקיטת צעדים דרסטיים מצד עובדי הנמלים"
 
הרוחות בקרב עובדי הנמלים סוערות לאחר שרה”מ אריאל שרון נכנס לעובי הקורה וקיים דיון ביום חמישי האחרון בהשתתפות שר האוצר, בנימין נתניהו, יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן, הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, האחראי על המו"מ מטעם האוצר, אורי יוגב, מנהל המכס והמע"מ, איתן רוב, נציגי היועץ המשפטי לממשלה ונציגי משרד התחבורה. הדיון עסק בסוגיית חוק הרפורמה בנמלים, כאשר בסיומו יצאה לשכת רה”מ בהצהרה כי יש להשלים את החקיקה לשינוי מבני בנמלים תוך פרק זמן קצר.

הצהרותיו של רה”מ גררו שורת תגובות מטעם ועדי העובדים בנמלים. עוד הוחלט לקיים לקראת הצהריים, בשעה 12:00, פגישה עם נציגי ההסתדרות ועם היועצים המשפטיים על מנת לבחון את האפשרויות העומדות לרשותם, כולל "נקיטת צעדים דרסטיים מצד עובדי הנמלים", כפי שאמר אחד מראשי הועדים.

ועדי העובדים בנמלים אף פנו לראשי הועדים בחברת חשמל ובבתי הזיקוק על מנת לקיים מפגש אחדות וסולידריות כתמיכה בעובדי הנמלים במאבקם.

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד, התייחס להצהרות משרד רה”מ ואמר כי, מנקודת ראותו, האוצר משדר לחץ וחולשה. "אנשי האוצר בלחץ והם רוצים ללחוץ אותנו להתקפל ו/או להתפשר יותר ממה שכבר עשינו". חסן מציין כי במשך שלושת השבועות האחרונים לא קרה דבר. לדבריו, אמנם דנו בועדת הכספים בנושא התעריפים אך לא היו שום מגעים בנושא הרופרמה.

"אנו לא מחכים לשום דבר. אנו נעשה הכל בכדי לנסות ולמצות את המו"מ, אך, אני מציע לאוצר ולממשלה שעל כל פעולה חד צדדית, עליהם להיערך כמו שצריך ולתקופה ארוכה. גם ראש הממשלה כבר הבין זאת. במידה ולא תהיה לנו ברירה, אנו נפעל ברגע שיהיה הכי פחות מתאים לאוצר", אמר.

מאיר תורג'מן, מ"מ מזכיר ועד תפעול נמל חיפה, אמר : "אני מתפלא כיצד רה”מ מתערב בנושא הנמלים ונופל בפח שטומן לו שר האוצר נתניהו. הרי ברור שללא הסכמת העובדים, שר האוצר לא יוכל לקדם את החקיקה משום היבט, לא משפטי ולבטח לא באופן כוחני. השר נתניהו רותם את רה”מ לכשלון הצפוי בחקיקה בכדי שהמפלה תדבק בו. לא ברור כיצד רה”מ תומך בנתניהו לאחר שמי שטרפד את נסיונותיו של רה”מ לקדם את ההתנתקות היה לא אחר מאשר שר האוצר".

תורג'מן ציין כי השר נתניהו רוצה לקדם את החקיקה כי הוא מאמין שזה ייקדם אותו לראשות הממשלה. לדבריו, את נתניהו מנחה העקרון שברגע שהוא יצליח לרסק את אחד מהועדים החזקים במשק, זה ייקדם אותו באופן אישי במאבקו על הנהגת המדינה. הוא אף ציין כי אמנם האוצר מתכונן ל- 50 ימי שביתה, אך במידה ויהיה צורך, השביתה תהיה "נצחית", ללא הגבלת זמן. "עובדי הנמלים זועמים ומפעילים לחץ לפעול. הם מאמינים בועדים ואנו לא נאכזב אותם".

לדבריו, עבורם מדובר במלחמה על הבית. "אנו לא נתפשר, אחרת אנשים ייכנסו למעגל האבטלה. צריך לשמור על הפרנסה של העובדים הצעירים בנמלים ועל אלו הותיקים – יש להבטיח את עתידם ושלא יאבדו את זכאותם להסדרי פרישה הולמים".