עובדי הנמלים: דחיית ביצוע הרפורמה בתעריפים מחייבת בחינה מחדש של הרפורמה בנמלים

בעקבות דחיית ביצוע הרפורמה בתעריפים אומרים עובדי הנמלים כי האוצר אינו בשל לביצוע הרפורמה בנמלים ודורשים לבחון מחדש את כל הרפורמה; האוצר: דחיית מועד ההפעלה של השינוי במודל התעריפים באה בהתאמה לדרישת העובדים בנושא. במהלך 2005 ימשכו הדיונים להכנת מודל תעריפי


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דחיית ביצוע הרפורמה בתעריפים אומרים עובדי הנמלים כי האוצר אינו בשל לביצוע הרפורמה בנמלים ודורשים לבחון מחדש את כל הרפורמה;האוצר: דחיית מועד ההפעלה של השינוי במודל התעריפים באה בהתאמה לדרישת העובדים בנושא. במהלך 2005 ימשכו הדיונים להכנת מודל תעריפים חדש.
 
ממשרד האוצר נמסר כי הממונה על התקציבים בהתייעצות עם משרד התחבורה, נציגי רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים הודיע בימים אלה על דחיית מועד ההפעלה של השינוי במודל התעריפים וזאת בהתאמה לדרישת העובדים בנושא. עוד נמסר כי במהלך 2005 ימשכו הדיונים להכנת מודל תעריפים חדש.
 
בעקבות כך, אמרו אמש נציגי עובדי הנמלים כי זו הוכחה נוספת לכך שהאוצר אינו בשל לביצוע הרפורמה המבנית בנמלים, כפי שאינו ערוך לביצוע הרפורמה בתעריפים וכל שכן, יש לבחון מחדש את כל הרפורמה ומשמעויותיה, מאחר ולדבריהם, שוב הוכח כי האוצר מיהר להכריז על רפורמה לפני שהנושא נבדק.
 
דוברם של עובדי הנמלים ציין כי הם מזדהים עם התנגדותם של התעשיינים לרפורמה בתעריפים ומברכים אותם על דחייתה של הרפורמה בתעריפים לעת עתה. הדובר ציין כי התבטאויות שונות שפורסמו בעתונות ויוחסו לאוצר, לפיהם "השינוי היה מביא לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנמל על היצואנים והיבואנים, שעשויה הייתה להשפיע גם על המחיר לצרכנים", מוכיחות כי אמיתותם של דברי עובדי הנמלים הטוענים מתחילת המאבק כי התעריפים יעלו.
 
עובדי הנמלים נתלו בדברים שיוחסו בעבר לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, באומרו כי "מצד אחד מבקשים לבצע רפורמות מבניות בנמלים כדי לעודד תחרותיות, ומצד שני מקדמים מהלך שהוא בבחינת מכת מוות לייצוא".
 
עובדי הנמלים ציינו כי בימים אלה נמשך המו"מ בינם לבין האוצר, והם חותרים להשגת הסכם שימנע את השביתה בנמלים בה, לדבריהם, חפץ האוצר. "אך באם לא יושג הסכם השבוע, עובדי הנמלים ייאלצו להבטיח את פרנסתם וקיומם בכל אמצעי", נאמר.
 
 
האוצר: שאיפתנו היא להגיע מוקדם ככל האפשר להסדרת הנושאים שבמחלוקת
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בחודשים האחרונים מתנהל משא ומתן מורכב ביותר המתייחס למכלול הנושאים הנוגעים להסדרת המעבר של הנמלים לחברות ממשלתיות. עוד נמסר כי בשבועיים האחרונים מנהלים נציגי האוצר בראשות הממונה על התקציבים, קובי הבר והממונה על השכר, יובל רכלבסקי, מו"מ יומיומי עם נציגי ההסתדרות והעובדים.
 
הדובר ציין כי "במהלך פגישות אלו חלה התקדמות רבה בין הצדדים ואנו מקווים כי גם השבוע תחול התקדמות משמעותית לקראת הסכמה עם העובדים בנוגע לתנאי עבודתם ותנאי הפרישה והפנסיה.
 
דובר האוצר הדגיש כי "משרד האוצר דוחה מכל וכל את הטענה כאילו הוא חפץ בשביתה. שאיפתנו היא להגיע מוקדם ככל האפשר להסדרת הנושאים שבמחלוקת וזאת עוד קודם לכניסתו של החוק לתוקף ב-17/02/2005 המחייב פיצול של הנמלים ומעבר לחברות נפרדות".