עובדי הנמלים בחיפה ואשדוד חזרו לתפוקות גבוהות

בנמל חיפה חזרו לעבודה בתפוקות גבוהות; בנמל אשדוד, לחצם של ועדי העובדים, בסיועו של גמליאל (גומה) חסין, על העובדים נחל הצלחה והעובדים חזרו לעבוד בתפוקות גבוהות; קודם לכן - אולטימטום של רשות הנמלים לעובדים לחזור מיידית לעבודה


00:00 ,10.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בנמל חיפה, החל משעות הבוקר, חזרו לעבודה בתפוקות גבוהות; בנמל אשדוד, לחצם של ועדי העובדים, בסיועו של גמליאל (גומה) חסין, על העובדים נחל הצלחה וככל הנראה העובדים חזרו לעבוד, החל מהצהריים, בתפוקות גבוהות; ברשות הנמלים ממתינים לנתוני סוף המשמרת
 
עובדי הנמלים באשדוד וחיפה חזרו לעבודה בתפוקות גבוהות. בנמל חיפה, לאחר תפוקות נמוכות יחסית, במשמרת ג' מהלילה, חזרה העבודה ברמת תפוקות גבוהה במשמרת א' הבוקר.
 
בנמל אשדוד התקיימה לקראת השעה שלוש בצהריים אסיפת עובדים, שם ככל הנראה הצליחו ועדי העובדים, בסיועו של גמליאל (גומה) חסין - עובד כריזמטי שסמכותו מקובלת על העובדים, לשכנע את העובדים לחזור לעבודה. זאת לאחר שהעובדים שוכנעו שעם חזרתם לעבודה ייפתח מו"מ עם האוצר, כפי שהתחייב יובל רכלבסקי לפני ימים אחדים. גורמים בנמל ציינו כי העבודה כעת בנמל אשדוד מתנהלת בתפוקות גבוהות. מרשות הנמלים נמסר כי רמת התפוקות תימדד עם סיום המשמרת ולאו דוקא על סמך הצהרות.
 
קדמה לכך התרעה של עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, שלפיה במידה וכל עובדי הנמלים לא ישובו לעבודה מלאה עוד היום, עד השעה 15:00, הנהלות הנמלים ייחלו בבירורים משמעתיים ובנקיטת צעדי האכיפה. במקביל נודע כי ההסתדרות החלה לקיים אסיפות הסברה בנמלים בכדי לנסות ולשכנע את העובדים לשוב לעבודה.

הצהרתו של מנכ"ל הרשות באה לאחר שבמהלך הלילה, במשמרת ג', ירדו התפוקות בנמל חיפה באופן דרמטי עד לכדי 65% בממוצע ואילו בנמל אשדוד עלו מעט התפוקות והתייצבו במהלך הלילה עד לכדי 50% מרמת התפוקות ב"ימים רגילים".

נכון לשעות הבוקר המתינו כ- 61 אניות בנמלים. מתוכן כ- 26 אניות בחיפה, 32 באשדוד וכ- 3 אניות בנמל אילת.

דובר ההסתדרות התייחס לאנרכיה שמאפיינת את התנהלות הנמלים בימים האחרונים וציין כי על העובדים לשוב מיד לעבודה וכי ההסתדרות לא תגבה אף עובד או חבר ועד שלא ישובו לעבודה מלאה. בהתייחסו למאבקי הכח בין הועדים בנמלים ציין הדובר כי מדובר בויכוחים פנימיים שכלל לא נוגעים להסכם שנחתם עם האוצר ועל העובדים לפתור זאת בעצמם. ההסתדרות, ציין הדובר, פועלת על פי חוקת ועדי העובדים והיא עובדת מול הגורמים הנבחרים.


עודד טירה: 28 יבואנים ויצואנים הודיעו לי כי הם יפסיקו לעבוד עם נמל אשדוד

"הגיעו אליי 28 טלפונים מ– 28 יבואנים ויצואנים, בהם אנשים עסקים גדולים, בינוניים וקטנים, מכל קשת המגזר העסקי. הללו הודיעו לי, כי כל עוד הם מנהלים את עסקיהם, יותר הם לא יעבדו עם נמל אשדוד. זאת ללא כל קשר להתפתחויות הקשורות להמשך המשבר בנמל". כך גילה היום (10.8) עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

טירה ציין, כי מדובר באנשים עסקים מכל ענפי היבוא והיצוא, המשתמשים במכולות, בצובר ובציוד אחר.