עובדי הנמלים: ב- 15 בינואר יחלו פעולות מחאה כואבות

בתוך כך, לקראת הצהריים צפוייה להיכנס האניה VENאל מספנות ישראל לצורך טעינת מתקן התפלה; דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "ברגע שחבלי האניה ייקשרו אל עמדת הקשירה, העבודה בנמל תיעצר"; פרץ קורא למשתמשי הנמלים, לסוכני האניות, לתעשיינים ולשאר הגופים "להתעורר מ


00:00 ,05.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בתוך כך, לקראת הצהריים צפוייה להיכנס האניה VEN אל מספנות ישראל לצורך טעינת מתקן התפלה; דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "ברגע שחבלי האניה ייקשרו אל עמדת הקשירה, העבודה בנמל תיעצר"; פרץ קורא למשתמשי הנמלים, לסוכני האניות, לתעשיינים ולשאר הגופים "להתעורר מהתרדמה"
 
"המצב גרוע. האווירה היא אווירת מלחמה". כך אמר הבוקר יו"ר ועדי העובדים בנמל חיפה, דודו פרץ, לאחר שאתמול קיימו הוועדים פגישת עדכון בנושא המו"מ על הרפורמה בנמלים. לדבריו, המו"מ עומד במקום ולמרות אזהרות חוזרות ונישנות, הרי שהנושא נתפש, לדבריו, באדישות רבה אצל כל הגופים המעורבים.
 
"שאף אחד לא יטען שהוא לא ידע. הכתובת היא על הקיר. ב- 15 בינואר, עוד עשרה ימים, יחלו פעולות מחאה כואבות", אמר פרץ. "האחרון שרוצה לעשות בלאגן זה אני. המו"מ לא מתקיים כמו שצריך ובמצב הנוכחי, כולם רדומים וכדאי שיתעוררו".
 
הוא ציין כי למרות פנייתו אל רוה"מ ולגורמים רבים אחרים, עולה הרושם כי כל הנושא נתפס באדישות. הוא ציין כי השר שטרית השיב למכתבו וציין כי הוא לומד את הנושא והוא מתכוון להיכנס בעובי הקורה.
 
אניה למספנות ישראל

לדברי פרץ, נודע לו שישנה כוונה להכניס אניה למספנות ישראל, לקראת הצהריים, לטובת טעינת מתקן התפלה. הוא ציין שברגע שהחבלים של האניה VEN ייקשרו אל הפיתה (עמדת קשירה), העבודה בנמל תופסק. פרץ ציין כי רשות הנמלים נתנה אישור דומה, באופן מיוחד, כבר ב- 23 בנובמבר ואכן לפני מספר ימים נכנסה האניה אל המספנות, טענה את הסחורה והפליגה ליעדה. "הם מנסים לעשות מזה הרגל", ציין.
 
מנואל אמיר, מנכ"ל אס. טי. אנד טי. – סוכנת האניה VEN, התייחס לדברי פרץ. לדבריו, סוכנות אס. טי. אנד טי. כלל אינה מעורבת בהחלטה היכן לטעון את הסחורה. "מבחינתי, אין לי שום בעיה לטעון אותה גם בנמל חיפה. מתקן ההתפלה יוצר במספנות. בעל הסחורה ומספנות ישראל פנו אל רשות הנמלים וקיבלו אישור מיוחד. מדובר במטען בעל מידות חריגות של 20 מטר אורך וכ- 5.5 מטר קוטר ולא ניתן להעבירו באמצעות מובילים אל נמל חיפה. בכל מקרה, לאס. טי. אנד טי. אין שום חלק בקביעה שהסחורה תועמס במספנות".
 
מרשות הנמלים נמסר בתגובה כי מספנות ישראל פנתה היום לקבלת אישור לכניסת האוניה VEN לצורך המשך העמסת מתקני התפלה שיוצרו במספנות ומיועדים לחו"ל. מנכ"ל הרשות אישר הבקשה והעבירה לאישור נציג ההסתדרות, יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בחיפה, בהתאם להבנות שגובשו בהמשך להסכם שנחתם בזמנו בבית הדין הארצי לעבודה.