סקר: 20% מהרוכשים דוחים קבלת אוניות המכולה

מועד האספקה של האוניות נדחה בין חודש אחד לעד שנתיים וחצי לאחר מועד האספקה המקורי שהוסכם בין הבעלים למספנות, וזאת לאחר משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים


00:00 ,13.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מועד האספקה של האוניות נדחה בין חודש אחד לעד שנתיים וחצי לאחר מועד האספקה המקורי שהוסכם בין הבעלים למספנות, וזאת לאחר משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים
 
על פי סקר של חברת הייעוץ הדנית BIMCO מסירתן של אחת מכל חמש אוניות מכולה שהיתה אמורה להימסר לבעליה במהלך שלושת החודשים האחרונים נדחתה למועד מאוחר יותר. על פי הנתונים, במגזר האוניות הכלליות, מועד מסירתן של אחת מכל שש אוניות חדשות נדחה למועד מאוחר יותר.
 
מומחה בתחום מחברת BIMCO מציין כי הדחיות במועד האספקה משנה באופן ניכר את תמונת המצב של אספקת האוניות ושל נפח הצי העולמי הקיים.
 
יש לציין כי על פי הסקר של חברת BIMCO חברת צים עומדת בראש הרשימה של חברות הספנות אשר דחו את מועד אספקת האוניות שהוזמנו.
 
על פי נתוני הסקר, צים דחתה אספקה של אוניית מכולה ענקיות בנפח של 10,000 TEU בכמעט שש שנים ממספנות יונדאי בדרום קוריאה. האוניה, אשר הוזמנה כבר בשנת 2007, היתה אמורה להימסר לחברה בספטמבר השנה אך לאחר שינוי מועד אספקתה היא תימסר לצים רק בשנת 2015.
 
על פי הסקר, מועד האספקה של האוניות נדחה בין חודש אחד לעד שנתיים וחצי לאחר מועד האספקה המקורי שהוסכם בין הבעלים למספנות. בממוצע, מועד האספקה של אוניית מטען כללי נדחה בשמונה חודשים, בעוד מועד האספקה של מכלית נדחה בשבעה חודשים.
 
לדברי BIMCO כל שינוי של מועד אספקת אוניות הינו תוצאה של משא ומתן אינטנסיבי בין הבעלים והמספנות אשר מנסים לגשר על אינטרסים שונים ולעיתים מנוגדים.