החלטת הרגולטורים בסין לחסום את פעילותה של ברית הענק P3 גרמה לשרשרת של ירידות במניות של החברות ספנות, כולל אלה שאינן חברות בברית.
בתגובה להחלטה הודיעה מארסק ליין שהיא פועלת למען יישום של דרכים אלטרנטיבות לחיסכון בהוצאות לאור עודף הקיבולת בשוק הובלת המטען הימי לאחר ההחלטה.
לאחר הירידה הגדולה ביותר במניותיה זה שנתיים, עלו המניות של המארסק ליין ב-1.7% בבורסה של קופנהגן בסוף השבוע. מניות חברת הספנות קוסקו רשמו ירידה של 1.3% בבורסה של הונג קונג. המניות של חברת הספנות היפנית NYK, המוביל הימי הגדול בעולם של רכבים, ירדו ב-2% בבורסה של טוקיו, ומניות חברת MOL, המובילה הגדולה של מטען צובר, ירדו ב-1.6%.
לדברי אנאליסטים ימיים, במידה וחברת ספנות סינית היתה חלק מה-P3, אין ספק שהרגולטורים היו מאשרים את פעילות הברית.