רשות תעלת פנמה: 131 אניות ממתינות למעבר בתעלה

רשות ACP פרסמה אתמול נתוני אמת עדכניים לגבי מספר האניות הממתינות למעבר בנתיב המים הבינלאומי, זאת בהמשך לפרסומים שגויים ומטעים. רשות תעלת פנמה קיצצה בחודש שעבר את מספר המעברים היומיים ב-20% במטרה לחסוך בשימוש במים מתוקים


14:10 ,24.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות תעלת פנמה (ACP) פרסמה את אתמול את מספרי הגודש האמיתיים בשני הקצוות של נתיב המים הבינלאומי, זאת על רקע דיווחים שגויים שהוצאו בימים האחרונים שהציעו כי קיימות כ-200 אניות הממתינות למעבר בתעלה.

 

ה-ACP עדכנה עם נתונים יומיים שמראים כי נכון לאתמול ישנן כ-131 אניות ממתינות - כ-45% יותר מהממוצע, אך עדיין ירידה ניכרת מ-165 אניות ממתינות שנרשמו בתחילת החודש. ה-ACP גם הצהירה אתמול כי ההמתנה הממוצעת למעברים ללא הזמנה מראש היא בין תשעה ל-11 ימים, ירידה של 50% בהשוואה לדיווחים מלפני 10 ימים.

 

״תעלת פנמה מאמינה בשקיפות ובתקשורת קבועה. אנו מודיעים מראש על הצעדים שעשויים להשפיע על פעילות הלקוחות שלנו כדי שיוכלו לקבל החלטות עסקיות, כדי להבטיח את הקיימות והמשכיות של הסחר העולמי״, קבעה ה-ACP בהודעתה אתמול.

 

רשות תעלת פנמה קיצצה בחודש שעבר את מספר המעברים היומיים ב-20% במטרה לחסוך בשימוש במים מתוקים במה שהייתה שנה של בצורת חסרת תקדים עבור המדינה שנמצאת במרכז אמריקה. הרשות גם קיצצה את השוקע המירבי עבור מעברי אניות neopanamax בכ-2 מטרים. 

 

למרות הגשמים שיורדים כעת בפנמה אין סיכוי רב כי רשות התעלה תשנה את ההנחיות הקיימות בזמן הקרוב. הרשות אף הודתה כי היא עלולה לספוג פגיעה של עד 200 מיליון דולר בהכנסויתה בשנה הבאה אם התנאים הללו יימשכו.